Rambo AB anställer ny platschef för transportavdelningen

Conny Oscarsson, 63 år och ursprungligen från Sotenäs, blir ny platschef för transportavdelningen på Rambo AB med omedelbar verkan.

Conny har en gedigen och mångårig erfarenhet av transport- och åkeribranschen.  På sjuttiotalet övergav han västkusten och flyttade ner till Skåne, där han fortfarande bor. Där har han bland annat arbetat som säkerhetschef på Börje Jönssons åkeri i Helsingborg.

Conny har också hunnit med 12 år vid Statens räddningsverk i Karlstad.

I första hand handlar det om en sex månader lång anställning i Rambo där båda parter ska var överens inför ett fortsatt arbete.

”Det här är en spännande utmaning”, säger han.  ”Jag tror mig ha den kompetens och erfarenhet för att företagets transportavdelning skall kunna gå vidare ur dagens situation och få arbetsro”.

”Conny Oscarsson är en duktig ledare med gedigen erfarenhet inom åkeribranschen,”, säger vd Claes Lundberg som snabbt insåg, vid ett besök på Connys senaste arbetsplats, värdet av denna erfarenhet och kompetens för Rambos transportavdelning, som befinner sig i ett utsatt läge.

Conny Oscarsson börjar omgående sitt arbete som platschef.

• rambo ab
  • återvinning
  • sortering
  • soptippar
  • klimatsmart
  • hushållsavfall
  • förpackningar
  • avfallsminimering
  • avfall

RAMBO AB är Norra Bohusläns miljöföretag inom avfallsminimering, återvinning och avfallsrådgivning. Vi står för närhet, service och förtroende.  Våra kunder är både företag och hushåll. Vi erbjuder moderna källsorteringslösningar, kundanpassad rådgivning och utbildning samt en effektiv logistik och infrastruktur för avfall. RAMBO driver fyra Avfallsanläggningar, sju Återvinningscentraler, 14 Miljöstationer och på uppdrag av FTI ett 60-tal Återvinningsstationer. RAMBO ägs av Lysekils, Sotenäs, Tanums och Munkedals kommuner, har 42 anställda, omsätter 161 Mkr och har en god tillväxt.