Förstaplats i ramavtal

Förstaplatsen i upphandlingen av byggadministration för Landstinget i Uppsala län gick till Ramböll som fick nästintill full poäng i samtliga delar av utvärderingen.

Ramavtalet omfattar partnering-, projekterings- och projektledning, Bas P och U samt byggledning, installationsledning, kalkylering och kontroll enligt PBL och byggprocessmätning. Tjänsterna ska användas till kontinuerliga ombyggnationer och tillbyggnader för landstingets sjukvårdsverksamhet. Bland annat i förnyelsen av Akademiska sjukhuset.

– Att bli etta i avtalet är vi såklart väldigt stolta över. Utvärderingen var uppdelad i pris, referenser och personella resurser och vi hade nära full poäng på alla, vilket är mycket glädjande. Vi ser fram emot samarbetet med Landstinget i Uppsala län, säger Göran Thulin, distriktschef på Ramböll.

Ramböll har sedan lång tid haft ett fortlöpande samarbete med Landstinget i Uppsala län.
Det nya avtalet gäller från 1 januari 2016 och är på två år med möjlighet att förlänga ytterligare två år.

För mer info, vänligen kontakta:
Göran Thulin, distriktschef inom Projektledning på Ramböll,
010-615 12 11, goran.thulin@ramboll.se

• ramavtal
  • projektledning
  • uppsala

Ramböll är en ledande samhällsrådgivare med över 13 000 experter i Norden, Nordamerika, Storbritannien, Kontinentaleuropa, Mellanöstern och Indien och har en betydande representation i Asien, Australien, Sydamerika och Afrika söder om Sahara. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer kunder, slutanvändare och samhälle till nytta.

www.ramboll.se