Pressinbjudan: Ramboll Stockholm Halvmarathon 15 september

Från och med 2018 är Ramboll aktiv titelsponsor till Ramboll Stockholm Halvmarathon. Den 15 september går loppet av stapeln och vi är självklart på plats på många olika sätt.

GRILLSKA HUSET

Från 12:00 och framåt är du som journalist välkommen till Grillska Huset på Stortorget 3 i Gamla Stan. Här kan inbjudna gäster ladda upp med brunch, träffa experter för att planera sitt lopp, träffa sjukgymnaster och naprapater och mycket mer. Här kan du också prata med företrädare för Ramboll och höra mer om vårt sponsorskap och vår löpträningsapp ShapeRunner.

EVENEMANGSOMRÅDET

I evenemangsområdet på Skeppsbron har Ramboll en monter med medarbetare som informerar om vår löpträningsapp ShapeRunner och det finns möjlighet att vinna startplatser till nästa år genom att svara på en quiz.

RAMBOLL CHEERZONE

Vid Slussen/Södermalmstorg springer löparna förbi två gånger under loppet. Det här är den perfekta platsen att heja och titta på tävlingen. Vi bygger en läktare som rymmer många supportrar och kör massiv pepp så att löparna ska känna att det är en folkfest. Vi hejar tillsammans med DJ, food trucks, clappers m.m. Här finns det bra fototillfällen.

Vill du boka in intervjuer, ha mer info eller meddela att du kommer att kika förbi oss och vill ha någon att prata med?

KONTAKTA OSS

PR- och pressansvarig på Ramboll

0761–257 287

MER INFORMATION

ShapeRunner

Om loppet

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.