Pressinbjudan: Vårdmiljöer rustade för tekniksprång

Under en hel dag, den 6/2 är Ramboll värd för en konferens om framtidens vårdmiljöer, rustade för tekniksprång.

Inspireras av en modig framtidsspaning inom medicinteknik och digitalisering, hör vad som händer med våra sjukhus när nanotekniken slår igenom och vad det innebär att etablera en innovationsenhet på en operativ vårdavdelning.

Tid: Tisdagen den 6 februari, kl. 10:00-16:00.

Plats: Foajé 3, Kulturhuset, Sergels torg, Stockholm

Bland talarna finns Maria Strömme, Altaf Stationwala och Henrik Ahlén. Se hela programmet och alla talare här.

Är du journalist kan du anmäla dig till Boel Bengtsson, pressansvarig på Ramboll: boel.bengtsson@ramboll.se, 0761-25 72 87

Övriga kan anmäla sig här

VÄLKOMNA!

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge tillbaka till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.