Ramböll - Nordens mest attraktiva teknikkonsult för tredje året i rad

Bland teknikkonsultföretag är Ramböll den mest attraktiva arbetsgivaren. Det framkommer av den undersökning Universum gjort bland ingenjörsstudenter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det är tredje året i rad som Ramböll kammar hem en topplacering.

I den undersökning som Universum gjort bland drygt 48 000 nordiska ingenjörsstudenter placeras Ramböll högst upp på listan bland teknikkonsultföretag. Av samtliga arbetsgivare i Norden hamnar vi på en andraplacering efter Siemens.

– De företag som placerar sig högt på rankingen förknippas med goda karriärmöjligheter och innovation, något som är viktigt för dagens talanger på väg ut på arbetsmarknaden, säger Claes Peyron, Sverigechef och Global Head of Insight på Universum.

– Vi välkomnar medarbetare ur alla åldersspann, och studenter är självklart en viktig grupp för oss. Det är de som sitter på kunskaper att ta samhället vidare. Topplaceringen betyder mycket för oss. Det ger en indikation på att vi är kända som skickliga på det vi gör, och att våra värderingar gör oss till en attraktiv arbetsgivare, säger Monica Bergqvist, HR-direktör på Ramböll.

Universums studentundersökning i de nordiska länderna är en heltäckande och årligen återkommande undersökning om karriär, arbetsliv och framtid som syftar till att hjälpa arbetsgivare i Norden att förstå och kommunicera med potentiell framtida arbetskraft. Resultaten baseras på Universums studentundersökningar 2013 med 47 900 svarande studenter från de främsta universiteten i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Ramböll fick topprankningar i Universums undersökning även 2012 och 2011

Monica Bergqvist, HR-direktör

monica.bergqvist@ramboll.se

+46 (10) 6156040