Erik Bengtsson, ny VD för Ramirent AB från 1 september 2018

Erik Bengtsson ny VD för Ramirent AB

Erik Bengtsson har utnämnts till VD för Ramirent AB och Executive Vice President Sverige & Danmark samt Group Fleet & Sourcing från och med 1 september 2018. Han har suttit i Ramirents koncernstyrelse sedan 2017, vilken han i och med detta lämnar. Erik Bengtsson har lång erfarenhet från maskinuthyrningsbranschen och har arbetat i flera ledande positioner på Cramo Group mellan 2005 och 2015, senast som Executive Vice President för Skandinavien.

Nuvarande VD Jonas Söderkvist har utnämnts till Executive Vice President, Group Business Development från och med 1 september 2018. I denna helt nya position kommer Söderkvist att ansvara för koncernens strategi, företagsförvärv, utveckling av ny verksamhet, IT samt digitalisering.

”Efter att lett en imponerande verksamhets- och resultatförbättring i Sverige och Danmark under de senaste 3 åren är vi glada att välkomna Jonas tillbaka till en roll för hela koncernen där han får möjlighet att utveckla Ramirents och hela branschens framtid. Vi hälsar också Erik varmt välkommen till en operativ roll inom Ramirent. Erik tar med sig en gedigen branschkunskap och han är dessutom en fantastisk ledare med starkt kundfokus”, säger Tapio Kolunsarka, President & CEO för Ramirentkoncernen.

För ytterligare information:
Terhi Jokinen, Communications Manager, tel. +358 207 502 086, terhi.jokinen@ramirent.com

Bilder finns tillgängliga i Ramirents bildbank.

RAMIRENT är en ledande koncern inom hyrutrustning med den bästa utrustningen, tjänsterna och kunnandet inom hyrlösningar som förenklar kundernas verksamhet. Ramirent har en bred kundbas inom bland annat byggsektorn och industrier, tjänster, offentlig sektor och hushåll. 2017 uppgick omsättning för Ramirent Group till 724 miljoner euro. Koncernen har 2 943 anställda på 300 kundcenter i 10 länder i norra och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ Helsinki (RMR1V). Ramirent - More than machines®.