Hållbarhetsveckan 2016: Ramirent fortsätter satsa på hållbarhet

Nu följer Ramirent upp förra årets lyckade Hållbarhetsvecka. Genom att rikta strålkastarljuset på hållbarhetsfrågor under två veckor erbjuds kunder och medarbetare utbildningar, föreläsningar och demo-visningar som rör ämnet. Temat för veckan är ”Hur skapar vi en mer säker och hållbar projektplats?”.

– Att arbeta hållbart är ett av våra viktigaste målsättningar. Med veckan lyfter vi inte bara fram vårt arbete internt utan hur vi också med våra erbjudanden kan hjälpa våra kunder i deras egna hållbarhetsarbete, säger Jonas Söderkvist, vd på Ramirent.

Hållbarhetsveckan är i år uppdelad på två veckor – vecka 41 för medarbetarna och med start vecka 43 för kunder och samarbetspartners. På kundcenter runt om i landet anordnas seminarier med fokus på olika områden inom hållbarhet, allt från säkert arbete vid kvartsdamm till hur man får mer energisnåla byggen. Precis som föregående år fokuserar Ramirent också på säkerheten på byggarbetsplatser.

– Byggbranschen är fortfarande en av de mest olycksdrabbade branscherna i Sverige. Om vi ska få en mer hållbar bransch krävs det mer av alla inblandade, därför välkomnar vi våra kunder till att ta del av hur vi kan hjälpa till att skapa en mer säker och effektiv projektplats, berättar Jonas Söderkvist.

Våra kunder har högt ställda hållbarhetsmål och vi vill hjälpa dem nå dem. Ramirent arbetar aktivt för en säker och grön bransch för att möjliggöra att kunderna både kan möta hårda miljökrav och samtidigt spara in på sina kostnader.

– Att vara en leverantör med hållbarhetstänk är inget nytt för oss. Kärnan i vår verksamhet bygger på hållbarhet och är en självklar del i det som idag kallas delningsekonomi som idag blivit ett modeord. Vi har delat sedan 1955, avslutar Jonas Söderkvist.

Läs mer om Hållbarhetsveckan på ramirent.se eller titta in på närmsta kundcenter för mer information.

För mer information, kontakta:
Franciska Janzon, Senior Vice President för marknad och kommunikation, franciska.janzon@ramirent.com, +358 40 192 1653

Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent – More Than Machines™.