Ramirent levererar mer än maskiner i nytt avtal med Erlandsson Bygg

Ramirent levererar mer än maskiner i nytt avtal med Erlandsson Bygg

Ramirent har tecknat avtal med Erlandsson Bygg och blir med detta en av två huvudleverantörer av maskiner och utrustning till företaget.

Förutom maskiner och tjänster tillhandahåller Ramirent även ett systematiskt arbetssätt inom säkerhet och tillgänglighet samt kompetens inom etableringstjänster. Med detta avtal får Erlandsson Bygg säkrade leveranser i hela det geografiska område där företaget verkar.

- Vi är mycket glada över avtalet med Erlandsson Bygg som förstärker vårt samarbete. Ramirents roll som en huvudleverantör är i linje med vår strategi att leverera mer än maskiner. Med en bred maskinpark och ett stort tjänsteutbud har vi en stark kompetens när det gäller att hitta de bästa lösningarna för våra kunder, säger Lars Ölvestål, regional försäljningschef inom Ramirent.

- Med fokus på totalkostnad och kundnytta skapar detta avtal mervärden för våra kunder, vilket är mycket glädjande, säger Johan Grahn, inköpschef på Erlandsson Bygg.

Kontakt Lars Ölvestål, regional försäljningschef, Ramirent AB. Telefon 08-621 23 55.

Erlandsson Bygg är det största icke börsnoterade byggföretaget i Sverige som verkar inom entreprenad, byggservice och byggskadeservice och har en stark lokal förankring i med 30 kontor främst i södra Sverige. Företaget har idag cirka 900 anställda och omsättningen för 2014 var 2,1 miljarder kronor.

Ramirent är ett ledande leverantör av maskinuthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent – More Than Machines™.