Pallplats för Ramundberget

Pallplats för Ramundberget

När 2 800 personer svarar på vilken skidort i fjällen som är bäst hamnar Ramundberget i topp med en andra placering. Särskilt bland längdåkarna.

Superb längdåkning, gott rykte, barnvänligt, många bra boenden och behandlar gästerna på ett schyst sätt. Det är besökarnas egna ord om Ramundberget som skidort.

En gäst uttrycker sig så här:

”Vi blev mycket glada över det mycket personliga bemötande och att våra barn tilltalades med namn efter en dag av alla som jobbade i liftarna. Tiden i de vackra längdspåren på toppen kommer jag bära med mig resten av livet. Den utsikten var magisk.”

Resemagasinet Allt om Resors sammanfattar Ramundberget så här:

”Klassisk vintersportort vid ”vägs ände”, som levererar sann fjällnostalgi: Första pensionatet stod klart 1945, första skidliften 1958. I dag bjuder ”Ramis” på ett stort liftsystem, pålitliga längdspår och designvinnande bergskrogen Tusen. Från Ramundberget startar flera kryssmärkta vinterleder till både våffelstugor och mer långväga mål som Fjällnäs och Helags.

För någon som funderar på att boka sin drömresa i vinterfjällen är tidigare gästers omdömen den allra bästa guiden. Den omfattande undersökningen är gjord på uppdrag av Expressen och Allt om resor, utförd av branschanalysföretaget Nordic Bench. Syftet är att guida läsarna till ett vettigt val bland alla fjällorter.

– Vad andra resenärer tycker om destinationen är viktigt. Broschyrer och hemsidor är en sak, men hur gästerna faktiskt beskriver destinationen är mer intressant för mig som ska fatta beslut om vilket fjäll jag ska välja i vinter. Undersökningen är en slags Tripadvisor, säger Jan Ogner, vd på branschanalysföretaget Nordic Bench till Expressen.

Sammanfattningsvis passar Ramundberget barnfamiljer och andra som är ute efter kombinationen utförsåkning och längd, allt enligt besökarna som gjort sina röster hörda i enkäten.

Bästa skiddestinationerna i fjällen:

1. Tänndalen/Funäsdalen

2. Ramundberget

3. Åre/Årebjörnen

4. Vemdalen

5. Orsa Björnklitt

6. Sälen/ Tandådalen

7. Trysil Norge

8. Sälen/ Lindvallen

9. Sälen / Hundfjället

10. Hemavan / Tärnaby

11. Idre