Sveriges första K2 Skiers Bar invigs i Ramundberget

Sveriges första K2 Skiers Bar invigs i Ramundberget

Imorgon, lördagen den 2 februari klockan 15, får skid- och snowboardåkarna äntligen sin egen bar då K2 skiers bar invigs i Ramundberget. Ramundbergets VD Anders Östring öppnar baren tillsammans med Afterski-bandet.

Fotboll, cykel och hockey har sedan tidigare sina samlingsplatser men nu är det dags för en bar med hjärtat i skidåkning.

-  Baren ska bli en samlingsplats där man delar dagens upplevelser och äventyr på berget över en kaffe, en öl eller varm choklad. Det är det härliga mötet mellan skidåkare som vi vill uppmuntra. Mötet mellan människor i alla åldrar med det gemensamma intresset för snö, snowboard och skidor, säger Bitte Nilsson, Ramundberget.

Baren är byggd av och för besökare som vill uppleva den genuina känslan av att vara i en riktig skid/snowboard-bar. Inredningen kommer att erbjuda en amerikansk retrokänsla i kombination med detaljer från Ramundberget. Den är bland annat uppbyggd av skidor och vackra bräder från en gammal lada i Ramundberget. Till K2 skiers bar är man välkommen även med egen matsäck. Baren kommer att förändras med tiden då tanken är att den ska fyllas med minnen, till exempel vykort och gamla K2 skidor som besökarna tar med sig. Den nya baren ligger inne i restaurang Rudolf vid skidbackens fot i Ramundberget.

-  För oss är Ramundberget det självklara valet med sin historia och sitt varma skidåkarhjärta, säger Marcus Pupp, K2 Sport.

Baren är ett resultat av ett längre samarbete mellan Ramundberget och K2 sports som bland annat inneburit att man under ett antal år till exempel har genomfört Skidskolan K2 Rocker Academy och K2 Womens Camp. Även Budweiser är en samarbetspartner som ger lite extra drag till den amerikanska retrokänslan.

För mer information, kontakta gärna:

Bitte Nilsson, Ramundbergets Alpina AB, 070-646 75 98

Marcus Pupp, K2, 070-935 54 44

Fakta K2

K2 grundades 1962 på Vashon Island i Washington State, USA. Företaget startades av de två bröderna Kirschner, därav namnet K2. År 2003 bytte företaget namnet till K2 Sport och består idag av 16 internationellt kända varumärken och över 40 produktkategorier såsom snowboard, skidor, pjäxor, Inlines och accessoarer med mera. K2´s produkter säljs i mer än 60 länder runtom i världen.  www.K2skis.com www.K2snowboarding.com