Tove Virding – Ny marknad- och kommunikationschef på Rapunzel of Sweden

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 09:49 CEST

Tove Virding blir marknad- kommunikationschef.

Den 23 september tillträdde Tove Virding som marknad- kommunikationschef på Rapunzel of Sweden. Tove har också tagit plats i ledningsgruppen. Hon har tidigare haft en bred roll på Åhléns där hon arbetat i sju år. Hon har utöver att arbeta fram en visuell identitet också utvecklat och drivit Åhléns egna varumärken samt arbetat med Åhléns taktiska och strategiska kampanjer.

– Att gå från Åhléns som jobbar på en nationell arena till ett globalt entreprenörsbolag känns jättespännande. Rapunzel of Sweden är ett imponerande bolag med ett starkt varumärke – det ska bli fantastiskt kul att tillsammans med teamet få vara med på resan framöver, säger Tove Virding.

Tove kommer tillsammans med teamet att arbeta med kommunikationen online, Rapunzels konceptsalonger samt extern kommunikation och PR.

– Kommunikation är en av grundpelarna bakom Rapunzels framgång och vi är otroligt glada att med Tove i rollen som marknad- kommunikationschef ta nästa steg i vår utveckling. Hennes erfarenhet från att etablera och uppdatera varumärken och arbete med kommunikation från A-Ö kommer stärka teamet och vår strategi framåt, säger Tobias Mattson, VD på Rapunzel of Sweden.

Rapunzel of Sweden | Tove Virding marknad- kommunikationschef | 0701982256

Rapunzel of Sweden är en av nordens ledande löshårsleverantörer med kunder i mer än 60 olika länder världen över. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel® och levererar löshår, peruker och hårvård till många människor världen över. Förutom en stor onlineverksamhet, med huvudkontor i Umeå, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel® Concept Stores. Där ingår salonger i Stockholm, Göteborg, Malmö, och Helsingfors. Företaget har också startat stiftelsen Rapunzel vs Cancer.

Kommentarer (0)

Kommentera