Ratsitkatalogen – en storsatsning

Ratsitkatalogen – en storsatsning På söndag släpps Ratsitkatalogen. Ett par musklick och upp till 29 500 personers taxerade inkomst och förmögenhet blir din för under hundralappen. – Idén är att ge alla tillgång till offentliga taxeringsuppgifter. Att offentlig information skall vara billig och lättillgänglig för alla är vår filosofi, säger Anders Johansson, VD Ratsit AB. Användaren skapar sin unika Ratsitkatalog på nätet Via webbplatsen ratsit.se plockar beställaren själv ihop vilka postnummer – och därmed vilka personer – man vill få med i sin unika Ratsitkatalog. Katalogen trycks och levereras omgående med A-post hem till beställaren i en diskret försändelse. Priset för en Ratsitkatalog är 59 – 99 kr per styck + porto. Katalogen omfat-tar taxerad inkomst och förmögenhet på 4 500 – 29 500 privatpersoner. Katalogen är en ren intressepublikation och skall inte användas som underlag vid affärsbedömningar. Denna tryckta publikation omfattas därför inte av reglerna för kopia till omfrågad. 14 000 000 upplysningar på ett halvår Ratsit är tidigare mest känt för att tidigare levererat gratis anonyma kreditupplysningar på nätet, en tjänst som blev mycket populär hos allmänheten: Ratsit levererade 14 miljoner kreditupplysningar på 6 månader innan Skattemyndigheten ändrade reglerna för kopia till omfrågad. Fler nya webbaserade tjänster planeras Ratsitkatalogen är den första av en serie kataloger som släpps via ratsit.se. – Ratsitkatalogen samt flera planerade internetbaserade tjänster inom ekonomisk information kommer att säkra företagets tillväxt under lång tid. Vi har redan en stark position inom området kreditupplysningar så jag ser mycket ljust på företagets framtid, säger Anders Johansson, VD Ratsit AB. 75 % ska känna till Ratsitkatalogen Med början på söndag kommer Ratsitkatalogen att lanseras i en omfattande reklamkampanj. Huvudmedia är Clear Channels utomhusreklam, stödmedia är radioreklam, även den rikstäckande samt annonsering på Internet. 700 000 mail skickas ut Företagets befintliga 700 000 medlemmar nås via E-mall av lanseringsinfor-mationen. Målsättningen är att 75 % av Sveriges befolkning skall nås av in-formationen under dessa veckor. Om Ratsit AB Ratsit hjälper småföretagare och vanligt folk att göra trygga affärer genom att förse dem med kreditupplysningar och annan ekonomisk information om privatpersoner och företag, elektroniskt eller på papper. Det gör vi billigt, utan krångel. Vi anser att alla, inte bara storföretag och myndigheter, har rätt att göra trygga affärer. Ratsit har ca 700 000 användare av sina tjänster. För mer information Anders Johansson, VD Ratsit AB, tel 0707-77 65 09, anders@ratsit.se, www.ratsit.se