Ratsits VD nominerad till årets företagare 2009

Göteborg den14 september 2009

Ratsit AB

Anders Johansson, VD och grundare till Ratsit AB är en av tre nominerade till Årets företagare i Göteborg.

Motivering

Ratsit har tagit en traditionell bransch ut på internet och gjort den tillgänglig för småföretagare och vanligt folk! De har lyckats med sin vision att leverera enkla, snabba, billiga kreditupplysningar över internet till företagare och privatpersoner. Kreativiteten är stor vilket visar sig i affärsmodeller och nya produkter och tjänster. Anders Johansson är en stor kreatör och ser möjligheterna och han och företaget har alltid kunden i centrum!

Anders är en av tre företagare i Göteborg som har nominerats.

Fredag 18:e september, kl 12.30, Nordstan

Företagarna delar ut utmärkelsen Årets Företagare i Göteborg2009.
Gunilla Almgren, ordförande Företagarna Göteborg tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Anneli Hulthén, överlämnar utmärkelsen. Konferencierer är Morrongänget från Mix Megapol, som tar tempen på de tre nominerade företagarna som gått vidare.

Om Årets företagare

Årets Företagare har delats ut i drygt 20 år på lokal och regional nivå. Sedan 2007 koras även Årets Företagare i Sverige. Priset ges till en företagare som visat prov på att vara extra kreativ och företagsam, och som fungerar som en inspirationskälla och förebild för andra företagare. Årets Företagare är ett samarbete mellan Företagarna och landets kommuner.

Om Ratsit AB
Ratsit hjälper småföretagare och vanligt folk att göra trygga affärer, genom att förse dem med kreditupplysningar och annan ekonomisk information om privatpersoner och företag. Det gör vi billigt och utan krångel. Vi anser att alla, inte bara storföretag och myndigheter, har rätt att göra trygga affärer. Ratsit har ca 700.000 användare av sina gratis- och betaltjänster.

Ratsit AB
Anders Johansson, VD