Guten Tag! Readly lanseras i Tyskland

Den svenska digitala lästjänsten Readly lanseras nu på den tyska marknaden med mer än 80 miljoner invånare.

Readly är idag världens ledande tjänst för obegränsat digital läsande av tidningar, tidskrifter och böcker till ett fast månadspris. Tyskland är nu det fjärde landet där Readly öppnar egen verksamhet, efter Sverige, USA och Storbritannien.

– Tyskland är Europas största tidskriftsmarknad och en av de viktigaste marknaderna globalt sett. Flera av världens ledande förlag är baserade här, säger Stefan Ohlsson, chief content officer på Readly. Att vi nu öppnar upp vår tjänst för tyska läsare är därför en riktig milstolpe i vår utveckling. Förutom de förlag som finns med från start räknat vi med att få innehåll från flera andra ledande aktörer inom kort.

Med stora tyska förlag som Bauer, Funke och IDG med i tjänsten från start erbjuder Readly sina tyska läsare en portfölj på ett sjuttiotal titlar, och totalt närmare 800 titlar och ca 8 500 utgåvor från hela världen.

– Readlys utbud av tidskrifter utökas hela tiden. Vi räknar med att inom kort kunna inkludera ännu fler titlar och förlag, inte bara på tyska utan även på flertalet andra språk. Även tjänsten är ständigt under utveckling och snart kommer läsarna upptäcka nya funktioner som ytterligare förbättrar läsupplevelsen, säger Stefan Ohlsson.

För mer information, kontakta:
Stefan Ohlsson, Chief Content Officer, Readly International AB
+46 706 422 401, stefan.ohlsson@readly.com

I Readly får läsare obegränsad tillgång till flera hundra svenska och internationella tidskrifter i ett ständigt växande digitalt bibliotek. Readly erbjuder också en boktjänst med tusentals böcker för obegränsad läsning, och har nyligen även introducerat en version med svenska dagstidningar. De första två veckorna är gratis för användaren, därefter kostar obegränsad tillgång till alla tidskrifter och böcker 99 kronor per månad för respektive tjänst. I priset ingår då användning på fem olika enheter, vilket gör att hela familjen kan använda samma abonnemang. Självklart kan man som användare spara och dela innehållet med sina vänner via sociala medier. Antalet tidningar och boktitlar växer kontinuerligt, och det aktuella utbudet finns på www.readly.com