Readly för tidskrifter och Magine för TV bundlas när 3 börjar sälja Ipad Air

När mobiloperatören 3 i dag börjar sälja Apples nya läsplatta Ipad Air i Sverige kommer den fullmatad med innehåll. Ipad Air kommer att bundlas med tre månaders abonnemang med de innovativa svenska tjänsterna Readly för tidskrifter och Magine för TV.

Readly är en abonnemangstjänst byggd efter samma princip som Spotify för musik. För 99 kronor per månad får kunden obegränsad tillgång till de drygt 100 svenska tidskrifter som ingår i tjänsten. Bland titlarna finns Veckans Affärer, Plaza Kvinna och MacWorld.

Magine är en digital tv-tjänst där användaren inte längre är bunden av tablån. Man kan själv välja när man vill se ett program eftersom alla program lagras automatiskt.  I dag ingår 38 kanaler i Magine, som kostar 99 kronor per månad.

Både Readly och Magine är nominerade till utmärkelsen Guldmobilen i kategorin Årets Medietjänst inför Mobilgalan den 7 november.

- När vi börjar sälja Apples Ipad Air vill vi fylla den med ett bra innehåll så att våra kunder kan börja använda den och få ut full nytta av den från början.  Readly för tidskrifter och Magine för TV är två spännande, Svenska digitala tjänster som passar perfekt för Ipad Air och som kommer att göra produkten ännu mer värdefull för våra kunder, säger Nicholas Högberg, VD 3 Sverige.

- Vi är övertygade om att framtidens läsande är digitalt. Apples nya Ipad Air är den perfekta mobila klienten för att läsa tidningar på. Den är liten och lätt men har en superskarp 9,7 tums skärm där tidskrifterna verkligen kommer till sin rätt. Därför är det väldigt roligt för oss att komma med från start när Air nu börjar säljas i Sverige, säger Ola Grahn, Nordenchef för Readly.

- Magine är en enkel och flexibel tjänst som erbjuder tv-upplevelse på våra användares egna villkor. Vi vet att många av våra användare tittar på Magine just via sin surfplatta. IPad som produkt och vår tjänst rimmar väldigt väl och därför tycker vi det är kul att erbjuda 3:s kunder en helt ny tv-upplevelse, säger Alexander Jamal, Sverigechef på Magine.

3 är först bland mobiloperatörerna i Sverige att sälja Apple Ipad Air med abonnemang. Den kommer att utnyttja både 3s testvinnande 3G-nät och operatörens supersnabba 4G-nät.

För mer information, kontakta:

Readly: Ola Grahn, vd Readly Sweden AB, +46 705 70 69 04, ola.grahn@readly.com

Magine: Anna Hegestrand, PR & Information, +46 739 37 57 87 anna.hegestrand@magine.com

Om Readly

Med Readly får läsare obegränsad tillgång till hundratals tidningar i en digital tidningskiosk. Det är gratis att prova ett nummer av varje tidskrift på Readly. För den som vill ha obegränsad tillgång kostar det 99 kronor per månad. Readly har inbyggda sociala funktioner som gör att du kan dela artiklar med vänner. Antalet tidskrifter och titlar växer kontinuerligt, alla titlar just nu hittar du på http://www.readly.se

Om Magine

Magine lanserade sin betaversion i Sverige i samband med Kristallengalan 2012. I april i år lanserades tv-tjänsten kommersiellt. Med 38 kanaler för endast 99 kronor i månaden är Magine en stark utmanare till de etablerade digitaltvdistrubutörerna. Tjänsten erbjuder enkelt och flexibelt tv-tittande på användarnas villkor, utan bindningstid, dodla avgifter eller digitalboxar och sladdar. Magine finns som betaversion i Spanien och Tyskland, där den kommersiella lanseringen sker inom kort.