Vodafone och Readly ger kunder obegränsad tillgång till populära magasin

Vodafone är den första brittiska mobiloperatören som inleder ett exklusivt samarbete med Readly, tidningsappen för surfplattor och smartphones

Från och med idag kommer samtliga brittiska Vodafonekunder med abonnemang eller kontantkort att erbjudas enkel tillgång till över 1000 topptitlar som spänner från Elle till Top Gear. Kunder kan prova tjänsten gratis under en månad och de som därefter önskar fortsätta kan betala sin £7.99-prenumeration via telefonräkningen eller genom att debitera sin förbetalda telefonpott.

Erbjudandet finns på http://readly.com/vodafone

Vodafone gör även tjänsten tillgänglig på upp till fem enheter vilket betyder kundens familj kan logga in och läsa sina favorittidningar tillsammans. Samtliga tidningar kan läsas antingen online eller laddas hem i förväg för att till exempel läsa offline på semestern eller resan - när som helst, var som helst.

Readly är den ledande tidningsappen i Storbritannien och har samarbeten med de största förlagen i Europa, USA och Asien. Bland de mest populära brittiska titlarna återfinns bland annat Beano, Heat Magazine, OK Magazine, Cosmopolitan, Horse and Hound, Men’s Health, Red, Hello Magazine, Marie Claire, Q and MOJO.

David James, Head of Commercial Marketing, Vodafone UK, säger: "Dagarna man läste gamla tidningar i väntrum är räknade. Vi är stolta över att vara en exklusiv partner till Readly och därmed ge våra kunder tillgång till de populäraste titlarna på deras mobila enheter.

Tjänsten är intuitiv och enkel att använda. För att aktivera Vodafoneprenumerationen krävs ingen förregistrering och man behöver inte komma ihåg avre sig användarnamn eller lösenord. Dessutom finns inga krav på kreditkort eller andra betalningsmedel eftersom betalningen hanteras via den vanliga räkningen. Abonnemanget kan avslutas när som helst. Detta är ännu ett initiativ för att ge kunderna tillgång till snabba, pålitliga och lättanvända produkter och tjänster som ger bekymmerslös access till saker som betyder något.

Ranj Begley, Managing Director, Readly UK, säger: "Vodafonesamarbetet är en spännande milstolpe i vår utveckling där vi kopplar samman Readly med en stor och digital kunnig kundgrupp. Eftersom mobila enheter i allt större utsträckning är inkörsporten till ett växande utbud av underhållningstjänster ger partnerskapet mellan Vodafone och Readly en helt ny dimension till upplevelsen av att läsa en bra tidning.

För mer information:

Vodafone UK Media Relations

Email: ukmediarelations@vodafone.com

• digitala tidningar
  • partnerskap
  • mobiloperatör
  • vodafone
  • readly
  • tidskrifter

I Readly får läsare obegränsad tillgång till över tusen svenska och internationella magasin i ett ständigt växande digitalt bibliotek. Readly erbjuder också en för svenska dagstidningar. Obegränsad tillgång till alla magasin eller dagstidningar kostar 99 kronor per månad för respektive tjänst. I priset ingår då användning på fem olika enheter, vilket gör att hela familjen kan använda samma abonnemang. Flera smarta funktioner som favoritmarkering, sökfunktion i artiklar och offlineläsning till resan finns i tjänsten. Antalet tidningar växer kontinuerligt, det aktuella utbudet finns på www.readly.com