Gasell dubbelt upp!

För andra året i följd har Real Time Services AB blivit utnämnt till ett av Sveriges Gasellföretag, av tidningen Dagens Industri. Gaseller är särskilt snabbväxande företag och forskning visar att det är bland dessa företag som de flesta nya jobb skapas. Meningen med priset är enligt Di att stötta och uppmuntra företag som vågar satsa för att växa.

RTS är ett av Sveriges mest erfarna IT-konsultbolag med spjutspetskompetens inom datacenterlösningar, infrastruktur och virtualisering. Företaget arbetar också med att optimera användandet av IT-resurser. RTS har ett 40-tal medarbetare och kontor i Stockholm, Helsingborg och Singapore.

John Sega, VD på RTS, säger ”hårt arbete, fantastiska kunder och medarbetare ligger bakom utmärkelsen. Vi ser detta som ett erkännande och det visar att vi gör rätt saker. Naturligtvis motiverar det oss att bli ännu bättre och fortsätta att växa inom våra kärnområden cloud, transformation och digitalisering.”

De sju Gasellkriterierna är:

• En omsättning som överstiger 10 Mkr

• Minst tio anställda

• Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i undersökningsperioden

• Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren

• Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt

• I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner

• Sunda finanser

Gasell-priset delas ut av tidningen Dagens Industri sedan år 2000. Varje år utses de snabbast växande företagen i varje län och det hålls sammanlagt åtta Gasellfester över hela Sverige då vinnarna uppmärksammas.

• Konsultverksamhet