RealStars klubbevent mot trafficking

Ett av Sveriges största människohandelsmål är just avslutat i Göteborg och för att uppmärksamma frågan anordnar RealStars ett klubbevent – For Fair Sex torsdagen den 24 maj.

Från kl. 19.00 hälsar RealStars välkomna till House of Win Win på Tredje Långgatan i Göteborg. Organisationens grundare Malin Roux samt statsvetaren Sofia Jonsson och Ulrika Jonasson-Borggren, med tidigare erfarenhet av arbete med traffickingoffer, kommer att tala under kvällen.

Sebastian Wijk och The Naima Train spelar musik och Göteborgsbaserade ”Give it to daddys” DJ:ar senare under kvällen.

Konst, musik och design är en viktig kraft och bärare för frihet. RealStars vill synliggöra budskapet Fair Sex genom olika samarbeten med kreatörer.

The Naima Train kommer bland annat att spela en låt av Björk.

- Björk är en artist som trots sin framgång inte har böjt sig enligt normer och aldrig varit ens i närheten till en sexsymbol. Det är en text som varken handlar om att Björk vill skaka rumpa eller ta av sig kläder för någons skull.Det är så skönt med en musiker som kan skriva om just sex men på ett otroligt avslappnat och genuint sätt, säger The Naima Train.

Klubbeventet är en del av organisationens Fair Sex – kampanj som pågår under 2012 och som syftar till att få EU att skärpa lagarna kring köp av sexuella tjänster för att minska efterfrågan på sexuella tjänster och därigenom förhindra trafficking.

RealStars använder Fair Sex som ledstjärna i arbetet och menar att sex ska ske på lika villkor och att motsatsen - trafficking, prostitution och övergrepp - ska motverkas på alla sätt.

Mer information om eventet hittar du på Facebook: http://www.facebook.com/events/407071529313694/

För mer information, kontakta Malin Roux:

malin@realstars.eu, 070-747 41 87

• Kultur

• event
  • sexhandel
  • människohandel
  • jämställdhet

• Göteborg

RealStars startade 2010 i Göteborg och använder mode och konst för att skapa opinion mot trafficking. RealStars är ett socialt företag och vinsterna återinvesteras i nya aktiviteter och kampanjer i Sverige och övriga Europa.