Rebel-framgångar på första mässan

I en liten monter, men med smarta medel och planering fick Rebel Two sin lansering på helgens internationella hästtävlingar i Norrköping.

- Vi är överlyckliga! Vi lyckades både sälja och boka in flera visningar de närmaste veckorna. Att vi dessutom har tydliga ingångar till en riktigt intressant större kund med fler hästar gör inte saken sämre.

Tommy Anzelius är mycket nöjd med helgens arbete, och berättar vidare:

- Vi tog även tillfället i akt och bjöd över våra blivande Engelska distributör. På det viser kunde vi alla ordentligt testa av sadelkonceptet och hur vi arbetar försäljningsmässigt. Vi kommer att vara noga med att poängtera sadelns fördelar och att den alltid ska passas in på varje häst som den köps till. Vi kommer aldrig att sälja en komplett sadel över nätet eller direkt i butik över disk!

Under helgen presenterades även ett introduktionspris på den svenska marknaden - ett pris som kommer att gälla vid beställning under både juni och juli. Vidare visades de stigläder och stigbyglar som även kommer att packas med i några av paketen, samt även finnas som option vid varje köp. Här har det testats under en längre tid för att göra ett väl avvägt val.

Lars Kärvested presenterar det hela:

- Vi har valt en produkt från en fransk leverantör som och kommer inom kort att presentera det samarbetet. Möten är inplanerade och en så här tidig försäljning kommer att påskynda det hela.

Introduktionspriset för en komplett hopp- eller dressyrsadel kommer att ligga på 24 900 SEK - och om det redan från start är önskvärt så kan det förpackas båda varianterna för ett totalpris på 31 500 SEK. Då har man en premiumsadel till båda disciplinerna. Stigläder och stigbyglar i anpassade färger kommer att ligga på 2000 SEK.

- och vi lovar - vi kommer att bjuda på en del överraskningar som vi inte vill ta upp just nu. Vi ska se till så att våra första kunder inte blir besvikna, säger Lars.

Bilder från mässan kommer att publiceras inom kort.

• Häst-, ridsport

• svensk
  • norrköping international horse show

Rebel’s of Sweden AB är ett kunskapsföretag inom ridsportområdet. Bolaget och dess grundare har en lång professionell kunskap och erfarenhet om de problem, funktioner och lösningar som är relaterade till samspelet mellan ryttare, häst och utrustning, samt den marknad som produkterna berör.
Kunskapen är baserad på 20 års arbete som hästveterinär i Sverige och Europa, långvarig närhet till hästsportmarknaden och ett professionellt egagemang på internationell tävlingsnivå.
Under de år som utvecklingen har pågått har stora investeringar gjorts i produktutveckling, design, patent, positionering samt utvecklande av marknadsmateriel/strategier.
Nu är marknaden och vi redo att presentera ett helt nytt sadelkoncept - bolaget finns representerat i Sverige och England, än så länge.

Lars Kärvestedt

Säljchef Sverige 070-950 19 04