Rebel´s of Sweden chipmärker sina sadlar

Tillsammans med ett väl tilltaget garantiåtagande ser vi detta som ett sätt att uppmärksamma marknaden på kvalité, säkert och ny teknik. Vi vet att våra sadlar är bra - och kommer att lämna några av marknadens längre garantitider på våra produkter.
Så garantitider och chipmärkning blir ett sätt att särskilja sig från andra sadelmärken.

Utvecklingschef Per-Martin Andrén fortsätter att berätta:

- Under utvecklingen av våra sadlar har behovet av identitetsmärkning kommit upp vid flera tillfällen - och nu i och med ett nära samarbete bl a med KCR Marines ltd har vi hittat bra lösningar rent tekniskt. VI har det i första hand för att säkerställa hanteringen av våra garantiåtaganden.

Användandet av chip är dessutom bra för att minska stölderna. Dessutom kan både veterinärer, poliser, tävlingsdommare mm lätt ha med sig en handscanner och kontrollera sadelns identitet. Vi hoppas att detta ska väcka våra försäkringsbolag - och att de tillsammans med polismyndigheten ser nyttan i att märka på detta sätt. det blir betydligt svårare att sälja en stulen rebel-sadel på andrahandsmarknaden då vi med ett sadelpass och chip-märkning kan försäkra köparen om ägarförhållanden osv.

Tommy Anzelius berättar lite till om tankarna:

I dagsläget har vi inget utvecklat samarbete med något försäkrngsbolag, vi har varit i kontakt med dem för något år sedan men då fanns inget intresse i märkningen eller att göra någon aktivitet/kampanj omkring. Nu har vi kommit en bit längre och är återigen öppna för förslag.

- kanske kan någon av de små bolagen blir en partner, och skapa en separat sadelförsäkring eller liknande. Vi ser det alltid som spännande attt änka i nya banor.

• Brott, juridik, rättsfrågor

• chipmärkning
  • polis
  • försäkringsbolag
  • stöld
  • ny teknik

Rebel’s of Sweden AB är ett kunskapsföretag inom ridsportområdet. Bolaget och dess grundare har en lång professionell kunskap och erfarenhet om de problem, funktioner och lösningar som är relaterade till samspelet mellan ryttare, häst och utrustning, samt den marknad som produkterna berör.
Kunskapen är baserad på 20 års arbete som hästveterinär i Sverige och Europa, långvarig närhet till hästsportmarknaden och ett professionellt egagemang på internationell tävlingsnivå.
Under de år som utvecklingen har pågått har stora investeringar gjorts i produktutveckling, design, patent, positionering samt utvecklande av marknadsmateriel/strategier.
Nu är marknaden och vi redo att presentera ett helt nytt sadelkoncept - bolaget finns representerat i Sverige och England, än så länge.

Per-martin Andrén

Presskontakt VD & Produktutveckling Bolagsdrift samt övergripande produktstrategi och utveckling +46708936464