Unikt garantiåtagande på sadel

Enligt färska uppgifter från Rebel´s of Sweden har konstruktionsförbättringar nu skapat fördelar som gör ett bombyte väldigt enkelt.
Förbättringarna innebär att samtliga sadelköp åtföljs med en garanti som inom ett år ger köparen möjligheten att byta bomvidd om hästen har ändrats.
- Vi ser ingen annan tillverkare som har denna garanti utan någon kostnad, menar Tommy Anzelius, VD för bolaget. Möjligheten ger oss inte bara ett bra tillfälle att återigen träffa ryttare och häst för en kontroll, utan vi kan då verkligen se om sadeln fungerat som den skulle, hur muskulaturen utvecklats eller om något annat hänt.

Tommy fortsätter att berätta omkring garantitänket:
- Med detta är vi unika på marknaden, och vi kan säkerställa att om hästen får eller tappar muskulatur under detta året så ser vi till att byta ut bommen (inom våra bomvidder Normal, Wide och XWide). Vi ser om bossorna som levererades med vid köp passar och vi kan dessutom få en stund med ryttare för att känna av möjliga utvecklingar och tankar omkring produkten. Förutom att detta får hästen att må ännu bättre!

Vi uppdatera nu fortlöpande vår hemsida med den nya informationen - så att det står rätt på alla ställen där informationen behövs. Tommy ber även alla läsare att höra av sig om de ser att de missat någonstans.

- vi har full fart nu med att börja boka in en massa visningar, så ser ni något fel på hemsidan så är det bara att skicka iväg ett mail, all hjälp är bra.

• svensk
  • garantiåtagande

Rebel’s of Sweden AB är ett kunskapsföretag inom ridsportområdet. Bolaget och dess grundare har en lång professionell kunskap och erfarenhet om de problem, funktioner och lösningar som är relaterade till samspelet mellan ryttare, häst och utrustning, samt den marknad som produkterna berör.
Kunskapen är baserad på 20 års arbete som hästveterinär i Sverige och Europa, långvarig närhet till hästsportmarknaden och ett professionellt egagemang på internationell tävlingsnivå.
Under de år som utvecklingen har pågått har stora investeringar gjorts i produktutveckling, design, patent, positionering samt utvecklande av marknadsmateriel/strategier.
Nu är marknaden och vi redo att presentera ett helt nytt sadelkoncept - bolaget finns representerat i Sverige och England, än så länge.

Per-martin Andrén

Presskontakt VD & Produktutveckling Bolagsdrift samt övergripande produktstrategi och utveckling +46708936464