Dags att ta tag i den nya tekniken

Att etablerade författare får det tufft när allting verkar förändras i bokbranschen är inte så svårt att tänka sig. Recito Förlag säger att det är hög tid för varje författare att ta tag i sitt eget författarskap, lära sig den nya tekniken och växla upp. För att hjälpa till ordnar förlaget nu seminarier i Malmö, Stockholm, Göteborg och Umeå.

- I en värld full av text, där bokens värde förändras och författarens roll med det, är det oerhört viktigt att författaren inte förlamas av krav från det egna förlaget eller förlagsbranschens problem att ta den nya tiden an, säger förläggare David Bismark. Han fortsätter:

- Den nya tekniken ger författaren så många nya möjligheter att nå ut till sina läsare, binda dem till sig och föra en dialog med dem. Det funkar inte att stoppa huvudet i sanden och försöka bortse från de nya sätt läsarna tar till sig information, hittar böcker och påverkar varandras läsande. Det är dags att ta tag i det här!

Recito Förlags seminarier riktar sig till etablerade författare såväl som till aspirerande sådana. Man talar om de förändringar som sker i förlagsbranschen och vad det innebär för författaren och den press författaren nu känner från det egna förlaget att utöva "egenmarknadsföring". Tyngdpunkten ligger inte på att "bli författare" utan hur yrkesförfattaren förhåller sig till sina läsare i den digitala tidsåldern.

INBOKADE KURSTILLFÄLLEN

2009-12-05 Malmö

2009-12-12 Stockholm

2010-02-20 Göteborg

2010-02-06 Umeå

BOKNING

All bokning genom förlagets kurssajt http://www.forfort.se

Ett mindre antal fribiljetter för journalister och bloggare finnes.

Förläggare David Bismark

david.bismark@recito.se

08-509 12 555 (tryck 1)

• sociala medier
  • seminarium

• Malmö

Recito Förlag AB är ett innovativt förlag som i tidens anda vill öppna förlagsbranschen och göra den tillgänglig för alla författare. Förläggare David Bismark, som också föreläser på förlagets seminarier, är nybliven filosofie doktor inom IT.

Förlagets kurssajt heter Förfort.se och finns på www.forfort.se

Recito Förlags alla tjänster finns på www.recito.se

Lina Noväng

Presskontakt Presskontakt