Reflex startar ny inredningsstudio

Reflex Arkitekter lanserar Reform - en ny inrednings-och designstudio bestående av Reflex inredning och PS Arkitektur. Visionen är att omforma och förbättra framtidens arbetsplatser för våra kunder.

Förra året förvärvade Reflex Arkitekter PS Arkitektur med målet att skapa en ny inrednings- och designstudio. Nu etableras Reform, en del av Reflex, med alla medarbetare från Reflex inredning och från PS Arkitektur.

– Genom att etablera en designstudio under eget varumärke, fokuserar vi på de bästa lösningarna för våra kunder inom inredning. Med Reform skapar vi tydlighet kring vår ambition att bli vassast i Sverige på att inreda och ljussätta arbetsmiljöer och kontor, säger Jenny Öberg, partner.

Vi förändrar och förbättrar framtidens arbetsplatser
Reform är från start ca 20 inredningsarkitekter, arkitekter, ljusdesigners och projektledare. Reform drivs som en del av Reflex och leds av Jenny Öberg, partner och tidigare ansvarig för Reflex inredning och Peter Sahlin, tidigare vd för PS Arkitektur. Dessutom etableras en ny ljusstudio som leds av Beata Denton som har en gedigen erfarenhet av ljusprojekt inom arkitektur och inredningsprojekt.

– Vi är experter på att skapa förståelse för processens olika delar och framtidens arbetsmiljöer. Vi använder oss av vår ”Toolbox” med analys- och researchmetoder för att hjälpa våra kunder att skapa ett flexiblare och smartare arbetssätt. Vi utvecklar arbetsplatsen för våra kunder, säger Peter Sahlin, partner.

Reform har över 20 års samlad erfarenhet och bland uppdragen finns några av världens största och mest framgångsrika företag, som H&M, Microsoft, Coca-Cola, Nasdaq, Red Bull och Tui.

För mer information:
Jenny Öberg 070-758 64 26, jenny.oberg@reflexark.se
Peter Sahlin 070-723 50 21, peter.sahlin@reflexark.se
Se även www.reformark.se

Reform
(lat. re, "åter", och formare, "forma", "dana") innebär omforma, omgestalta, förbättra och förändring till ett nytt och bättre tillstånd i samhället. En reform är en förändring som föregåtts av en utredning och sedan genomförs på basen av utredningen, till skillnad för revolution som häver.

Företaget startades 1999 och har idag ca 70 medarbetare. Läs mer på www.reflexark.se

Jenny Öberg

Presskontakt Inredningsarkitekt SIR/MSA Presskontakt Reform-projekt 070-758 64 26

Alessandro Ripellino