En av världens främsta skolutvecklare till Kalmar

Tisdag den 12 januari kommer en av världens främsta skolutvecklare, James Nottingham, till Kalmar för att föreläsa om vad som krävs för att skapa en utforskande, nyfiken och lustfylld lärmiljö i klassrummet. Den tidigare läraren och skolledaren, som har jobbat i flera länder med skolpedagogik och utvecklingsarbete, kommer att föreläsa om vad som krävs för att skapa en utforskande och lustfylld lärmiljö i klassrummet. Han kommer även att ge konkreta tips på hur man kan utveckla elevernas förmåga att formulera självständiga ståndpunkter och reflektera över sitt lärande. Inbjudna till konferensen är pedagoger från hela Kalmar län.

James Nottinghams besök är inledningen på ett projekt som sträcker sig fram till juni 2018 och där han återkommer till länet vid flera tillfällen. I arbetet ska flera insatser implementeras i skolan för att höja elevers motivation. Det övergripande projektet finansieras av Mönsterås kommun samt till vissa delar av Regionförbundet i Kalmar län.

Media hälsas välkomna att träffa James Nottinghamn innan konferensen!

Tid: 12 januari, kl. 14.30
Plats: Brofästet