Klart med ny förbundschef

Nu är det klart att det blir Johan Engdahl som blir chef för Kommunförbundet i Kalmar län. Han kommer närmast från Regionförbundet i Kalmar län där han i dag är områdeschef.

Den 1 mars tillträder Johan Engdahl tjänsten som förbundschef för det nya Kommunförbundet i Kalmar län. Verksamheten, som just nu är under uppbyggnad, beräknas vara igång den 1 januari 2019.

Johan Engdahl arbetar idag som områdeschef för lärande och biblioteksstöd på regionförbundet.

- Jag ser det som en spännande och viktig utmaning att tillsammans med mina medarbetare bygga ett kommunförbund som kan främja medlemskommunernas behov och intressen. Under min första tid kommer jag att föra en dialog med kommunernas företrädare kring deras önskemål och förväntningar för att på så sätt komma vidare i arbetet med att bilda den nya organisationen, säger Johan Engdahl.

Kontakt:
Johan Engdahl, förbundschef, tfn: 0480-615 71