Regiondirektör fastställd

Vid ett extrainsatt styrelsemöte på torsdagseftermiddagen fattades beslut om att fastställa arbetsutskottets förslag om Helena Nilsson som ordinarie regiondirektör i Kalmar län. Efter en extern utlysning av tjänsten fann man att Helena Nilsson var den mest lämpliga kandidaten för uppdraget. Hon har varit tillförordnad på tjänsten sedan februari i år.

− Helena Nilsson har stor rutin och har under de här månaderna också visat att hon hanterat uppgiften att leda organisationen på ett väldigt bra sätt. Även om övriga sökande var mycket meriterade var det därför inte ett svårt val att göra, konstaterade Ulf Nilsson, ordförande i regionförbundets styrelse.

Trine Nyberg