REIREI ny distributör av Baby Tula

Från och med 1 maj är REIREI ny distributör för Baby Tula i Sverige, Norge och Danmark.

- Det är jätteroligt för oss att lägga till Baby Tula i vår portfölj av varumärken som vi erbjuder baby- och barnbranschen i Skandinavien. Tulas bärselar är både trendiga och funktionella och har nått en global framgång på kort tid genom trogna fans. Den kollektion som vi erbjuder är givetvis den nylanserade modellen Free-to-Grow, men även standard- och toddlerselar i olika print, säger Monica Landberg, VD på REIREI.

REIREI erbjuder sedan länge Ergobaby till sina kunder. Eftersom Ergobaby köpte Baby Tula under 2016 är detta ett naturligt steg vad gäller distributionen.

- Med Ergobaby och Baby Tula i vår portfölj kan vi erbjuda ett fantastiskt sortiment av ergonomiska bärselar till våra återförsäljare och barnfamiljer i Skandinavien. Även om de har likheter så är de olika och attraherar olika kunder vilket breddar vårt utbud, lägger Monica till.

Ergobaby och Baby Tulas gemensamma mål är att få fler att bära sina barn vilket realiseras genom att erbjuda smarta ergonomiska lösningar. Ergobaby har sedan starten 2003 sålt mer än fem miljoner bärselar globalt och Baby Tula, som grundades 2009, har som mål att sälja sköna och funktionella bärselar med trendiga mönster och lång användningstid.

För ytterligare information, kontakta Monica Landberg 0707-88 99 95