AnnaMaria Carnemark blir ny Inköp & Marknadsdirektör för Reitan Convenience Sweden AB.

Reitan Convenience Sweden AB är Sveriges ledande conveniencekedja med runt 490 butiker i Sverige. Butiksbeståndet består av Pressbyrån och 7-Eleven butiker. Samtliga butiker drivs som franchise där inköp och marknadsföring är en del i koncepten och sköts centralt. Från årsskiftet kommer Inköp- och Marknadsavdelningen bilda en enhet som kommer att ledas av AnnaMaria Carnemark. AnnaMaria har en gedigen bakgrund i företaget, senaste åren som Marknadschef för Pressbyrån.

- Genom att framåt arbeta som en enhet är vår ambition att kunna vara ändå mer snabbrörliga, komma närmare kunden och vad som idag efterfrågas. Jag ser fram emot uppgiften med glädje då jag vet vilken kompetens som idag finns på Inköp och Marknadsavdelningen och i bolaget i stort, säger AnnaMaria.

-Syfte med organisationsförändringen är främst att bli mer kundorienterad samt att effektivisera arbetet.  AnnaMaria har de senaste åren visat stor förmåga att leda den förändringsresa vi är inne på och har en bra förståelse för vår bransch och dess utmaningar. Säger Mariette Kristensson VD för Reitan Convenience Sweden AB.

Sedan oktober 2018 har Reitan Convenience Sweden AB ny VD i Mariette Kristiensson. Mariette har planer på att ytterligare expandera och utveckla koncepten i en snabb takt. Organisationsförändringen är ett led i att förverkliga detta arbete.

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom 490 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.se, , www.7-leven.se och www.reitangruppen.no.