Pressbyrån och 7-Elevens bästa köpmän 2018 korade på Reitan Convenience riksmöte.

Sveriges bästa köpmän på Pressbyrån och 7-Eleven 2018 är korade. Vinnarna är Sandra Bengtsson Lundblad som driver Pressbyrån Strömstad och Madelene Wessman Lundholm, Tobias Nelson som driver 7-Eleven på Drottning Kristinas väg i Stockholm.

Det mest prestigefyllda och ett av de finaste priserna man kan vinna inom servicehandeln i Sverige idag är Årets köpman. Ett pris som Reitan Convenience delar ut till de franchisetagare/köpmän som bäst under 2018 utvecklat sin verksamhet på ett resultatinriktat och målmedvetet sätt. Priset delas ut på Reitans riksmöte och är en summering av resultatet av mätningar inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet under det gångna året.

Det var mycket stolta köpmän som tog emot priset för Årets köpman 2018. Båda vinnarna har under året flyttat fram positionerna inom samtliga mätområden.

Att lyfta fram förebilder inom bolaget och hylla de köpmän som verkligen lyckats bäst motiverar oss alla. Att lyckas knyta till sig drivna medarbetare är en nyckel till framgång för alla företag och därför gläds jag mycket över vårt samarbete med dessa duktiga personer, säger Mariette Kristensson VD Reitan Convenience Sweden AB.

Jurys motivering löd:

Pressbyrån - Här har vi en riktigt hängiven köpman! Sandra är kreativ, omtänksam, unik och en glädjespridare. Kunderna älskar att besöka butiken och handla hos denna köpman som verkligen imponerar dem och ger dem en bättre dag – en lokal hjälte helt enkelt. Köpmannen lever efter mottot att ingenting är omöjligt, att skyhöga målsättningar är till för att krossas och butiken har med denna köpman vid rodret ökningstal som ingen kunnat förutspå. För tre år sedan sattes det stora målet om att bli årets köpman, och Sandra har varit nominerad varje år sedan dess, vi unnar och beundrar!

7-Eleven -  På ett mycket positivt och offensivt sätt drivs denna butik till nya framgångar varje dag. Det finns en vilja och förmåga att ta kunderna med storm som leder till att siffrorna pekar rätt upp i skyn. Medarbetarna har alltid ett leende på läpparna och ger det där lilla extra vilket leder till att kunderna kommer inte bara en, utan ofta flera gånger om dagen. Köpmannaskapet präglas av ett högt engagemang för den egna butiken såväl som för hela kedjan och regionen finner här en riktig stöttepelare. Att driva en stor butik kräver värderingsstyrt ledarskap, effektivitet och struktur. 2018 har planerats i minsta detalj vilket skapat de bästa förutsättningarna för både kundernas och medarbetarnas trivsel. Detta gör att man kan stoltsera med 13% omsättningsökning och 6% kundtillväxt. Efter många år hos oss i 7-Eleven har vägen till framgång blivit självklar och vi unnar och beundrar!

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom 490 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.se, , www.7-leven.se och www.reitangruppen.no.