Pressmeddelande -

​Veganska lussekatter från Lantmännen Unibake och IQOS från Philip Morris blev årets produkter 2019 hos Reitan Convenience Sweden AB.

Det var två innovativa produkter som i år tog hem priset på Reitan Convenience Sweden AB(RSC) årliga leverantörsmöte. Lantmännen Unibake fick priset för att de snabbfotat kunde ställa om sin produktion och baka veganska lussekatter och Philip Morris fick pris för sin nya produkt IQOS, som snabbt hittat sin målgrupp bland RCS kunder.

Varje år delas priser även ut till de partners som bidragit till det absolut bästa samarbetet med RCS; Årets KAM (Key account manager) samt Årets samarbetspartner till bygg- och etableringsavdelningen.

– Ett gott samarbete med våra leverantörer är helt avgörande för att vi ska lyckas som aktör inom servicehandeln. Leverantörernas professionalism och innovationskraft tillsammans med våra butikers närvaro i hela landet driver försäljning och utvecklar branschen, säger Reitan Convenience Swedens VD Mariette Kristenson.

Vinnaren av årets produkt på Pressbyrån är Lantmännen Unibakes veganska lussekatt som i fjol bidrog till en succéförsäljning. Lantmännen Unibake kunde genom att lägga om sin produktionslinje möta konsumenternas önskemål om ett veganskt alternativ till lussefikan. Detta genom att ta fram en lussekatt helt fri från ägg.

Årets vinnare på 7-Eleven är IQOS från Philip Morris. IQOS är Philip Morris nya innovativa alternativ till traditionell cigarettrökning. Att tobaken värms upp istället för att förbrännas är det som särskiljer IQOS från cigaretter. Produkten har haft en mycket lyckad lanseringsperiod på 7-Eleven.

Årets samarbetspartner till Reitans Convenience Sweden ABs bygg- och etableringsavdelning 2019 är OSS Nordic. Motiveringen är att de med sina snabbfotade, proaktiva och kompetenta insatser alltid sätter kunden i fokus. OSS Nordic har även en ypperlig förmåga att förutse kundens behov och ser alltid lösningar framför problem. De jobbar på ett modernt sätt samt har tydliga värderingsgrunder som passar väldigt bra ihop med RCS.

Jonas Plånborg på Carlsberg fick utmärkelsen Årets KAM (Key account manager). Jonas har anammat RCS värderingar och utvecklar dryckeskategorin enligt konsumentens önskemål om ett innovativt och tidsenligt sortiment.

-Jonas är positiv och professionell och arbetar oförtrutet för att nå både Carlsbergs och RCS målsättningar. Vi uppskattar hans offensiva sätt och att han är modig i sina ambitioner. Det hjälper oss att nå vårt mål att bli Europas bästa servicehandelskedja, säger Jesper Pettersson, inköpschef på Reitan Convenience Sweden AB.

För mer information vänligen kontakta:

Lennart Schultz, Reitan Convenience Sweden AB
E-mail: lennart.schultz@reitanconvenience.se

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom ca: 400 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden.  Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. För mer information se: www.pressbyran.sewww.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.