Pressmeddelande -

Lokala råvaror och kreativa koncept på Chalenius & Fredins, Rejmes Bil i Halmstad

Chalenius & Fredins Mat & Event på Rejmes Bil i Halmstad, slog upp portarna i januari 2018. Med kärnvärden som kreativa, proffsiga och personliga värnar man om kunden och ett besök på restaurangen inger en nöjd och omhändertagande känsla hos gästen. I kombination med lokala, närproducerade råvaror, mat tillagad från grunden och kött från svenska gårdar, var succén redan tidigt ett faktum och man serverar idag nära 100 luncher varje vardag. Restaurangens R-licens indikerar att man har ett etiskt förhållningssätt, en självklar ambition i arbetet att styrka sina kärnvärden.

Lunch, catering, företagsevent – och härlig after work

I den fräscha restaurangen i Rejmes Bils anläggning på Kristinehedsvägen 1, Halmstad, serveras det lunch mellan 11.30–14.00 måndag–fredag. Dessutom erbjuder man catering av frukost, BBQ, fika med mer samt företagsevent, matlagningskvällar och konferens. För hösten lanserar restaurangen ett after work-koncept där gästerna bjuds på god mat och quiz. Dessutom väntar välsmakande julbord under åtta kvällar i december.

.– Vi är väldigt stolta över vårt julbord där vi kan erbjuda en härlig kväll med glöggmingel, julbord, god dryck och härlig underhållning med Mattias Thisen och Svante Karlsson. Vårt fokus på goda råvaror lyser igenom även här och vi kan garantera att detta är en kväll som man inte vill missa, berättar Martin Fredin, kock på Chalenius & Fredins Mat & Event.

En självklar mötesplats med stora möjligheter

Att bli en självklar mötesplats för medarbetare, företagare och privatpersoner i Halmstad med omnejd, tar restaurangen vidare fasta på genom att planera för nya, spännande konceptkvällar. Restaurangen delar visionen med Rejmes Personvagnars VD, Einar Gudmundsson.

– Ambitionen har varit att skapa en skön landningsplats och en restaurang som andas omtanke om medarbetare och gäster. Ett självklart steg i utvecklingen av vårt erbjudande, säger Einar Gudmundsson, VD på Rejmes Personvagnar AB.

• Företagsinformation

• Halland

Rejmes säljer hela Volvos utbud i Halmstad, Falkenberg och Laholm och erbjuder förmånlig kringservice genom välutbildad, leveranssäker och personlig Volvo Original Service och Volvo Original Bilvård. Med Volvo Original reservdelar, drivmedel, biluthyrning och lösningar för finansiering och försäkringar erbjuder vi ett helhetskoncept för Volvoägare.

Anna Mahrström

Presskontakt Markandskoordinator 010-7883170