Rekals verksamhet efter branden

Endast ett par dagar efter branden i Rekals lager, har företaget etablerat ett nytt logistikcenter där kundorder nu i ett rasande tempo strömmar ut till kunder i hela landet. Den nyligen förvärvade fastigheten dit företagets produktion skulle flyttas, kommer nu att tillsvidare användas som varulager och den planerade flytten av produktionen skjuts fram något.

Genom en fantastisk kraftinsats från den egna personalen och ett bra stöd från underleverantörer har företaget bara på ett par dagar återuppbyggt en väl fungerande leveransapparat.

Jag är oerhört tacksam över det engagemang som vår personal har visat under dessa dagar, säger Rekals VD Tomas Brucefors. Viljan att hjälpa till har varit påtaglig, man blir stolt helt enkelt tillägger han.

Det var förra veckan vid 17.30 på fredags kvällen som delar av Rekals varulager i Gnesta eldhärjades. Branden som troligtvis startade i en elcentral kunde snabbt släckas av brandkåren och det var aldrig någon fara för spridning till andra intilliggande byggnader. Inga personer kom till skada i branden.

Rekal som är en av marknadsledarna i branschen har sedan 1987 försett professionella användare inom storkök, restauranger, hotell och sjukvårdssektorn med rengörings- och desinfektionssystem.

• Kemikalieindustri

• rengöringsmedel
  • storkök
  • logistik

Rekal tillhandahåller system för disk, tvätt, rengöring, desinfektion och personlig hygien.

Royne Seipl

Presskontakt Marknadschef Sverige 0158-339 43