Pressmeddelande -

Pulsenbolaget Releasy fortsätter att växa i Borås – 30 personer ska anställas i regionen

Christoffer Andersson, Releasy

Releasy som bedriver outsourcing av kundservice fortsätter att växa – trots Corona. Mellan mars och september har företaget anställt 350 personer varav 77 i Borås. Under oktober/november ska ytterligare ett 30-tal personer anställas i regionen.

Konsumenter har blivit mycket mer benägna att handla online under Corona-pandemin, vilket medfört att frågor som tidigare ställdes i butik, nu flyttats över till kundservice som supporterar e-handeln.

– Vi har haft en stabil tillväxt de senaste åren och inte sett någon avmattning på efterfrågan av kundservice. Tvärtom – har vi fått ett generellt ökat volymtryck, framförallt inom ärenden kopplade till e-handel. Det har lett till att vi har behövt bemanna upp och anställa många nya medarbetare, berättar Christoffer Andersson, Platschef Borås, Releasy.

Christoffer konstaterar att Corona även haft en påverkan på arbetsmarknaden, vilket har märkts av på inflödet av ansökningar under perioden.

– Det känns extra betydelsefullt att sätta många personer i sysselsättning i dessa tider, framförallt när det finns svårigheter för många inom servicebranschen. Personer som har serviceerfarenhet, från exempelvis hotell och restaurang, har bra profiler för att passa in i rollen som kundservicemedarbetare, berättar Christoffer.

Trots att bolaget redan anställt 77 personer lokalt, behövs ytterligare personer rekryteras.

– Vi ska rekrytera ett 30-tal personer under oktober/november varav ett antal finskspråkiga. Detta är en effekt ifrån det ökade volymtrycket, men även från att vi utökat samarbetet med två av våra stora uppdragsgivare, säger Christoffer.

• borås
  • kundservice
  • kundtjänst
  • outsourcing