MÄKLARFÖRETAGET M2 SATSAR STORT PÅ RENAULT

MÄKLARFÖRETAGET M2 SATSAR STORT PÅ RENAULT

- Vi ville ha en liten, fräck och miljövänlig bil till ett bra pris. Valet föll på Renault Twingo och det har varken jag eller våra mäklare ångrat, säger Mikael Bergholm, VD på mäklarföretaget m2 i Göteborg. Företaget har nu 23 Twingo och fler kommer det att bli.

M2 ombildades 2009 och ett år efter omstarten har man gått från 3 till 40 anställda och företaget fortsätter att växa.

- När jag tillrädde som ny VD märktes en stadigt ökad efterfrågan av våra tjänster. Vi har nu det fjärde största utbudet av bostäder i Göteborgsområdet. Företaget är välkänt och när göteborgarna svarar på vilka mäklarföretag dom känner till bäst så kommer vi på en stark tredje plats, säger Mikael Bergholm, VD på M2.

Mikael Bergholm har ett långt förflutet inom branschen med ca 20 år inom Svensk Fastighetsförmedling, där han varit både styrelseordförande och enskilt störste ägare. M2 har två kontor i Göteborg och även på Klädesholmen utanför Tjörn samt i Alingsås och Kungsbacka.

- Vi växer kontinuerligt och får fler och fler anställda. Alla mäklare skall ha tillgång till en Renault Twingo, en Iphone och en dator. Det blir klart fler Renault i framtiden. Inte minst tack vare Renaults återförsäljare Bilia som är en bra samarbetspartner, avslutar Mikael Bergholm

Vad tycker då några av mäklarna som dagligen använder Twingo i tjänsten?

- Att det är en miljöbil är viktigt för mig. Sen är den både pigg och trevlig att köra. Det är mycket bil i liten kostym, säger Angelica Nordlander.

Stefan Rehler håller med: - Det är helt rätt bil i jobbet. Perfekt som stadsbil tack vare att den är flexibel och mycket lätt att parkera.

För Renaults återförsäljare Bilia är avtalet med m2 ett verkligt genombrott.

- Det är den största affären någonsin i landet för en Renaultmodell i det här segmentet. Och det kan ju bli ännu fler bilar. Den speciella lackeringen gör att bilarna syns på stan och det har väckt stort intresse, säger Miro Tallvod, marknadschef för Renault inom Bilia väst.