Renault levererar fossilfria bilar till TOP bostäder

Nyhet   •   Apr 04, 2019 14:04 CEST

13 Kangoo ZE levereras till TOP Bostäder i Gällivare

Bilbolaget och Renault levererar en 100 % fossilfri fordonsflotta till fastighetsbolaget TOP Bostäder AB i Gällivare. Upphandlingen omfattar 15 bilar, både personbilar och transportbilar, som skall användas av företagets servicetekniker och tjänstemän.

Satsningen på en fossilfri fordonsflotta går helt i linje med TOP Bostäders verksamhetsmål.

- Vi väljer denna lösning med framtiden i åtanke. För oss är det viktigt att arbeta med hållbar stadsutveckling och ta vårt sociala ansvar. Det är vi skyldiga våra barn och barnbarn. Vi vill även föregå med gott exempel och hoppas kunna påverka fler lokala bolag att ta detta steg för en bättre miljö, säger Esa Norojärvi, VD på TOP Bostäder.

Investeringen i elbilarna innebär att TOP Bostäder även installerat laddplatser för laddningen av bilarna. Den nya eldrivna flottan består av Renault ZOE och Renault Kangoo ZE.

- Renault är störst i Europa med mer än 200 000 sålda elbilar, vilket borgar för att det är en leverantör att lita på. TOP Bostäder visar genom sin investering att elbilarna kan användas i hela landet, även i de kallare, norra delarna, säger Daniel Övelius, Renault Nordic AB

TOP Bostäder förvaltar 1911 bostäder samt ett hundratal kommersiella lokaler. Verksamheten är lokaliserad i tätorterna Gällivare och Malmberget.

Kommentarer (0)

Kommentera