Renaults CLIO R.S. 200 EDC blir stjärnan i första uppdateringen av dataspelet  Asphalt8: Airborne

Renaults CLIO R.S. 200 EDC blir stjärnan i första uppdateringen av dataspelet Asphalt8: Airborne

Renaults CLIO R.S. 200 EDC blir stjärnan i första uppdateringen av dataspelet  Asphalt8: Airborne

Hängivna dataspelare har nu en speciell anledning att se fram emot 2014! I den första uppdateringen av Asphalt 8 : Airborne figurerar Clio R.S. 200 EDC (Renaults senaste sportbilsmodell) för första gången. Spelet som finns tillgängligt på ”App Store” och snart via Google Play presenteras samtidigt som Renault Sport anordnar en tävling där man kan vinna en riktig Clio R.S. 200 EDC.

Efter framgången med Alpine A110 - 50 i dataspelet Asphalt 7: Heat har Renault Sport och Gameloft, en ledande global utgivare av digitala och sociala dataspel, arbetat tätt tillsammans för att ha med Clio R.S. 200 EDC tillsammans med 47 andra hög-presterande bilar i senaste versionen av spelet.

Clio R.S. är den senaste sportbilsmodellen som har utvecklats av Renault Sport Technologies . Förutom bilens enastående prestanda och mångsidighet har Clio R.S ett antal högteknologiska funktioner som förbättrar dess egenskaper, såsom rattmonterade växelpaddlar, en  R.S. Monitor 2,0 (ett telemetrisystem som kontrollerar bilens alla prestandaparametrar) och en R.S.Drive knapp för att välja mellan tre olika körprogram: ”Normal”, ”Sport” och ”Race”

Renault Sport och Gameloft delar en speciell gemenskap i spelet som sammanför sportbilsfansen med spelfansen.

Det roligaste i detta projekt enlig mej, var att övertyga Renault Sport att ha med Clio R.S. 200 EDC i ett spel där bilen mestadels flyger och glider runt i luften, med tanke på att Renault Sports ingenjörer är experter på chassin och design av hjulupphängning, säger Geoffrey Vion, Client & Digital Marketing Manager, Renault.

Vi är glada över att kunna erbjuda våra och Renaults fans chansen att köra Clio R.S. 200 EDC i Asphalt 8: Airborne. Vi håller på att uppdatera spelserien med ett antal nya bilar och nya, häftiga spelupplevelser, tillägger Gamelofts Alexandre Tan, VP Brand & Partnership.

Nya Hi-Fi motorljud har tillförts spelet av Gamelofts spelutvecklare för att säkerställa ett mer realistisk ljud. Upp till åtta personer kan tävla och spela i samma race. Man kan sedan jämföra sina poäng med spelare i hela världen.

I en tävling som håller på i 10 dagar runt om i Europa kan en Asphalt 8: Airborne spelare vinna en riktig Clio R.S. 200 EDC.

Det nya uppdaterade spelet Asphalt 8: Airborne finns för fri nedladdning på App Store  och snart även på Google Play.

Se filmen  ‘Challenge Us If You Can! #4’  på http://youtu.be/hNL44iKMjwQ

Asphalt 8: Airborne Trailer:  http://gmlft.co/A8ClioRS