De blir Renault Försäkrings semesterbloggare

Nu är det klart vilka personer som får möjlighet att resa genom Sverige i Renault Försäkrings Bloggstafett 09. Under fyra veckor, med start i Luleå den 17 juli och målgång i Göteborg den 14 augusti, kommer vinnarna att blogga om smultronställen i Sommarsverige på Renault Försäkrings nya företagsblogg.

Rekryteringen av Renault Försäkrings semesterbloggare gjordes via radioreklam, PR och sociala medier. Kandidaterna fick skriva en motivering på max 500 ord varför just de skulle bli utvalda. Vinnarna får disponera en ny Renault med GPS, drivmedel, tält och reskassa mot att de två gånger om dagen bloggar med text och bild om smultronställen i Sommarsverige.

Första sträckan Luleå - Östersund, som startar på fredag, kommer att köras av Cathrine Lidman, från Sjulsmark, 2 mil norr om Piteå, tillsammans med sin dotter Vendela, 9 år och sonen Villiam,15 år. Av denna familj kan vi förvänta oss målande beskrivningar om hur nyfångad forell stekt över öppen eld smakar, doften av daggvåta granskott och barnskratt som njuter av frihet på vägarna.

Andra sträckan Östersund - Karlstad kommer att köras av Hans-Olof Strömdahl från Trollhättan, i sällskap av sin fru och parets grannar. Hans-Olof Strömdahl blir i sommar 70 år och vill passa på att fira sin födelsedag genom att upptäcka Sveriges mitt och vackra östkust, och samtidigt dela med sig av sina upplevelser via bloggen.

Tredje sträckan, mellan Karlstad och Malmö, kommer att köras av Johan Husgren 27 år, tillsammans med den jämnåriga barndomsvännen Mikael. Två livsnjutare med en stor kärlek till den svenska sommaren som ser fram emot en fullspäckad vecka med bad, loppmarknader, caféer och musik.

Johan och Mikael lämnar i Malmö över stafettpinnen till familjen Silveira från Lerum, mamma Annelie och pappa Joao-Manuel som tillsammans med barnen Noah 8 år och Miranda 5 år kör den fjärde sträckan mellan Malmö och Göteborg. Djur och natur, musik, fotografering, äventyr, historia och god mat står på familjen Silveiras önskelista under deras del av Bloggstafetten.

- Det var hög kvalitet på bidragen och inte lätt att välja. Vi är jättenöjda med våra utvalda familjer och tycker det är extra roligt att de är av så olika karaktär. Vi hoppas detta kommer att leda till att det blir många varierande och spännande semestertips på vår blogg, säger Marie Schelander, affärsansvarig på Renault Försäkring.

Bloggen nås via http://blogg.renaultforsakring.se/

Media som vill komma i kontakt med Bloggstafettbilen, kontakta

Marie Schelander, tel: 031 - 345 68 81, mobil: 070 - 5 66 88 17

marie.schelander@renaultforsakring.se

Om Bloggstafetten:

Bloggstafetten är en lanseringskampanj för Renault Försäkrings företagsblogg, som ska göra livet som bilägare lite enklare och roligare. Den pågår under fyra veckor och är uppdelad i sträckorna Luleå - Östersund, Östersund - Karlstad, Karlstad - Malmö och Malmö - Göteborg. Semesterbloggarna har en vecka på sig att ta sig från start till mål, för att vid målet överlämna stafettpinnen, bestående av dator, mobilt bredband, mobiltelefon och kamera, till nästa familj. Den av semesterbloggarna som bloggar roligast och mest intressant har dessutom chans att vinna en resa till Frankrike.

Läs mer på www.renaultforsakring.se

OM RENAULT FÖRSÄKRING

Renault Försäkring är ett samarbete mellan Renault Nordic AB och If Skadeförsäkring AB (publ). Renault Försäkring är en märkesförsäkring vilket innebär att vi är ensamma om att endast försäkra Renaultbilar. Det innebär  att vi kan Renaultbilar bättre än något annat bolag och helt och hållet kan koncentrera oss på att göra tillvaron lite enklare för dem som kör Renault. Bland annat har vi 350 serviceställen över hela Norden. Våra kunder slipper onödig pappersexercis om olyckan är framme och är garanterade reparation med originaldelar. Vi kan dessutom erbjuda förmånliga tilläggsförsäkringar och mycket annat.

• semesterbloggare
  • restips