Renault Försäkring söker semesterbloggande familjer

I sommar erbjuder Renault Försäkring fyra familjer att resa genom Sverige i en bloggstafett. Stafetten börjar i Luleå och avslutas i Göteborg. Familjerna får under en vecka disponera en ny Renault med GPS, drivmedel, tält och reskassa samt ett bloggkit innehållandes dator, mobilt bredband, mobiltelefon och kamera. I utbyte ska de två gånger om dagen blogga med text och bild om smultronställen i Sommarsverige. Bloggstafetten är startskottet för Renault Försäkrings företagsblogg som lanseras i sommar.

I dag startar rekryteringen av Renault Försäkrings semesterbloggare. Via en radiokampanj uppmanas semestersugna att på Renault Försäkrings hemsida vara med och tävla om en plats i Bloggstafetten 09. Bloggstafetten är startskottet för Renault Försäkrings företagsblogg, där man kan få hjälp med allt som gör vardagen med bil lite enklare och roligare.

- Vi letar efter familjer som på sin semester vill ge sig ut och upptäcka små pärlor längs de svenska vägarna . Vi har inga specifika krav utan vill gärna ha olika familjetyper, det viktigaste är att de vill berätta för Sverige om sin semester, säger Marie Schelander, affärsansvarig på Renault Försäkring.

Bloggstafetten pågår under fyra veckor och är uppdelad i sträckorna Luleå - Östersund, Östersund - Karlstad, Karlstad - Malmö och Malmö - Göteborg. De familjer som vill tävla om en plats i bloggstafetten får lämna önskemål om vilken sträcka de vill köra. Varje familj har en vecka på sig att ta sig från start till mål, för att vid målet överlämna stafettpinnen till nästa familj. Bloggstafetten startar i Luleå den 17 juli, med målgång i Göteborg 14 augusti. Den av de fyra bloggande familjerna som bloggar roligast och mest intressant har dessutom chans att vinna en resa till Frankrike.

- Resultatet blir inte bara ett spännande äventyr för fyra familjer, utan också en läsvärd blogg fylld med resetips om smultronställen och upplevelser runtom i Sverige - till stor nytta och glädje för alla andra hemmasemestrande familjer runt om i landet, säger Marie Schelander.

Sista ansökningsdatum för Renault Försäkrings Bloggstafett är 21 juni. Familjerna kommer att väljas ut och kontaktas under vecka 26 - 27. Ansökan görs via www.renaultforsakring.se

För mer information kontakta:
Marie Schelander, tel: 031 - 345 68 81, mobil: 070 - 5 66 88 17
marie.schelander@renaultforsakring.se