Renault Försäkring startar filmfestival på nätet

Mitt i decembermörkret startar Renault Försäkring en filmfestival på nätet, Renault Film Festival. Varje dag fram till julafton ges tips om en film där det dyker upp minst en Renaultbil i handlingen. Dessutom kan man varje dag tävla om att vinna en film.

– Vi blev fantastiskt imponerade när vi insåg hur många filmer som har Renaultbilar med i handlingen! Temat kan tyckas ovanligt smalt, men det handlar faktiskt om riktigt bra filmer, säger Marie Schelander på Renault Försäkring.

Premiärdagens filmtips den 1 december var Adam & Eva. Björn Kjellman och Josefin Nilsson spelar med hjälp av en röd Renault Twingo huvudrollen i detta drama. Igår presenterades deckaren Den Tredje Vågen, en film om Johan Falk som även innehåller en Renault Scénic 1 samt den nya Renault Trafic. Dagens bidrag heter Shaun of the Dead, där en vinröd Renault Mégane spelar en viktig roll.

Filmtipsen ges på Renault Försäkrings blogg, http://blogg.renaultforsakring.se.
Där kan man också vara med och tävla om en nedladdning av en valfri film, via den nya nedladdningstjänsten Headweb.com. En vinnare utses varje dag.

– Det enda man behöver göra är att motivera i kommentarsfältet på bloggen varför man vill vinna en film. Och vinner man inte så kommer det en ny chans i morgon, säger Marie Schelander.

För mer information kontakta:
Marie Schelander, tel: 031 – 345 68 81, mobil: 070 – 5 66 88 17
Marie.schelander@renaultforsakring.se

OM RENAULT FÖRSÄKRING
Renault Försäkring är ett samarbete mellan Renault Nordic AB och If Skadeförsäkring AB (publ). Renault Försäkring är en märkesförsäkring vilket innebom är att vi är ensamma om att endast försäkra Renaultbilar. Det innebär att vi kan Renaultbilar bättre än något annat bolag och helt och hållet kan koncentrera oss på att göra tillvaron lite enklare för dem som kör Renault. Bland annat har vi 350 serviceställen över hela Norden. Våra kunder slipper onödig pappersexercis om olyckan är framme och är garanterade reparation med originaldelar. Vi kan dessutom erbjuda förmånliga tilläggsförsäkringar och mycket annat.

• julkalender 2009
  • film