Bonnier investerar i resesajten Reseguiden.se

Mediekoncernen Bonnier blir delägare i resesajten Reseguiden.se.
– Det här ger oss goda förutsättningar att vidareutveckla vår position som Sveriges ledande jämförelsesajt inom resor, säger Michael Blaxland, vd på
Reseguiden.se.

Bonniers investeringsbolag B Media Invest (BMI) har investerat i Göteborgs-baserade Reseguiden.se.
– Vi har sökt en partner under en tid och samarbetet med Bonnier passar oss mycket bra just nu. Det ger oss goda förutsättningar att befästa och vidareutveckla vår position på marknaden. Utöver verksamheten i Sverige har vi även påbörjat etableringar i Norge, Holland och Belgien, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.

Resesajten är en av de största i Sverige och kombinerar en avancerad sökmotor för prisjämförelser med en hängiven 300 000 medlemmar stor community. Enligt egna beräkningar förmedlade Reseguiden.se resor för över en miljard kronor under förra verksamhetsåret.
– Tillväxten inom vår nisch ser mycket lovande ut de kommande åren, säger Michael Blaxland, vd på Reseguiden.se.

Nettoomsättningen i Reseguiden Interactive AB var ungefär 23 Mkr under 2008/2009 och vinsten 1,8 Mkr. Huvudägare är grundarna Michael Blaxland, Tony Ryttersson, Niclas Wahlström och Tomas Eriksson genom företaget Embryo Communications AB.

---------------------------------------------------------------

www.orbville.no
www.orbville.com
www.orbiville.nl
www.orbiville.be

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. Varje månad hjälper vi över 800 000 resenärer att hitta rätt resa till rätt pris. Det gör vi genom att sammanställa ett brett utbud av resor från fler än 600 resebyråer, researrangörer, flygbolag, hotell, mfl.

B Media Invest AB (BMI) är ett dotterbolag till Bonnier AB. BMI genomför industriella investeringar med media som expansionskapital i bolag inom nya medier där marknadsföring bevisar affärsmodellen eller väsentligt kan förbättra bolagets utveckling. BMI grundades våren 2009 och har genomfört en handfull transaktioner och söker löpande nya intressanta investeringar. För kontaktinformation: www.bmediainvest.com, info@bmediainvest.com.

Lär dig mer om Reseguiden.se >>

• investering