MSN samarbetar med Norges bästa resesök

Den 1 Mars lanserar MSN i samarbete med Reseguidens dottersajt Orbville.no, en helt ny reseportal på MSN.no. MSN.no är Norges största Internetportal med omkring 1 miljon unika användare per dag. Orbville.no blev nyligen utnämnd till Norges bästa sökmotor för flyg av Dine Penger (nr 5-09) genom att returnera lägsta pris på 11 av 20 sökningar i testet.

Norrmännen reser som aldrig förr och en allt större del av planeringen och inköpet sker på Internet. Samarbetet mellan MSN och Reseguiden på den norska marknaden inkluderar både researtiklar, guider och tips samt konsumenttjänster för att hitta och boka resor, sista minuten, boende och hyrbilar. Samarbetet öppnar dessutom för flera spännande och skräddarsydda annonsmöjligheter.

– Samarbetet kommer att ge MSN-användare möjlighet att söka och jämföra resor från hela resebranschen. Vi skall främst bidra med vår sökmotor, men också med artiklar, tips och inspiration för en bättre semester, säger Country Manager Oskar Emil Pettersen på Orbville.no.

För MSN innebär samarbetet med Orbville.no ett ökat fokus på resebranschen och ambitionen är att etablera sig som en av de ledande reseportalerna i Norge. MSN har redan goda erfarenheter av samarbete med Reseguiden i Sverige och Belgien.

– Orbville.no är en idealisk partner för MSN och levererar såväl nyttotjänster som redaktionellt innehåll av hög kvalitet. Dessutom har företaget goda kunskaper om den norska resemarknaden och de norska resenärernas behov. Kombinerat med MSN:s höga räckvidd ligger detta som en utmärkt grund för en mycket konkurrenskraftig reseportal, säger Audun Giske, portalchef för MSN i Norge.

För mer information kontakta:
Oskar Emil Pettersen, Orbville.no  +46 (0)708 30 70 18.
emil@orbville.no

Audun Giske, MSN.no  +47 41216674.

Pressarkiv och bilder

www.reseguiden.se/press

---------------------------------------------------------------

Reseguiden Interactive AB

Första Långgatan 28 B
413 27 Göteborg, Sweden
tel: + 46(0)31 774 39 39
www.reseguiden.se
www.orbville.no
www.orbville.com
www.orbiville.nl
www.orbiville.be

Om Reseguiden.se

Reseguiden.se är Nordens ledande jämförelsesajt för att hitta och boka resor. Varje månad hjälper vi över 800 000 resenärer att hitta rätt resa till rätt pris. Det gör vi genom att sammanställa ett brett utbud av resor från fler än 600 resebyråer, researrangörer, flygbolag, hotell, mfl.

Lär dig mer >>

• reseportal