ResMed lanserar AirSense 10 AutoSet for Her: En komplett integrerad lösning för Europas 1 av 5 kvinnor som lever med sömnapné (1)

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2015 10:30 CET

En banbrytande apparat som innehåller en ny, kliniskt bevisad, algoritm specifikt framtagen för att behandla kvinnor med sömnrelaterad andningsstörning.2

[München, Tyskland]. 6 mars, 2015. I samband med internationella kvinnodagen 2015 (8 mars, 2015), ResMed - ett världsledande företag inom utveckling av innovativa tekniker för behandling av sömnrelaterade andningsstörningar – har annonserat sin europeiska lansering av AirSense 10 AutoSet for Her, den första serien utvecklad för att ge en integrerad lösning specifikt för kvinnor som lever med obstruktiv sömnapné (OSA).

Sömnapné är en handikappande sjukdom som påverkar många tusen kvinnor:

• En populationsbaserad studie uppskattar att prevalensen av moderat till svår sömnrelaterad andningsstörning påverkar 23,4% av den kvinnliga populationen1
  • Andelen kvinnor i åldern 20-70 år som lider av obstruktiv sömnapné kan vara så hög som 50%3
  • Så många som 85-90% av kvinnor kan leva med odiagnosticerad moderat till svår OSA4

Läs hela pressreleasen på engelska.

Kontakter:

För nyhetsmedia

Christine Many-Lacoste
Communications Director
Tel : +33 4 26 100 200
Alison Graves
Global Corporate Communication Director
Tel : +1 858-836-6789

Referenser:

1 Heinzer R., et al. Prevalence of sleep-disordered breathing in the general population: the HypnoLaus study. The Lancet Respir Med 2015; Published Online February 12, 2015 http://dx.doi.org/10.1016/S2213-2600(15)00043-0

2 McArdle N., et al. Study Of A Novel Automatic Positive Airway Pressure Algorithm For The Treatment Of Obstructive Sleep Apnoea In Women, American Thoracic Society Annual Congress, San Diego 2014: A5621

3 Franklin K.A., et al. Sleep apnoea is a common occurrence in females. Eur Respir J 2013; 3:610–5