ResMed Sweden AB är en av Sveriges bästa arbetsplatser

Den 21 mars utsågs ResMed Sweden AB till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work®. Syftet med en undersökning av Sveriges bästa arbetsplatser är att uppmärksamma och hylla de organisationer som aktivt arbetar för att skapa en föredömlig arbetsplatskultur, samt att inspirera dem som vill påbörja ett sådant utvecklingsarbete meddelar Great Place to Work®.

ResMed Sweden AB är ett av företagen som lyckats placera sig på den åtråvärda listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser inom gruppen små organisationer (20-49 anställda). ”Vi strävar alltid mot en respektfull och etisk hållning mot både våra kunder och våra anställda”, säger Peter Andersson VD på ResMed, och fortsätter ”ResMed är globalt ledande inom utveckling och försäljning av innovativa medicinska produkter med fokus på sömnapné och är känd för att vara genuint fokuserad på kvalitet, både när det gäller produkter, service och vår egen organisation. Vi är övertygade om att det finns ett samband mellan de anställdas motivation och företagets resultat. De anställda inom ResMed utgör ett fantastiskt team där alla bidrar till kontinuerliga förbättringar”.

I mer än 20 år har Great Place to Work® utvecklat kunskapen om vad som utmärker en bra arbetsplats. Arbetet innebär att kontinuerligt utvecka och förbättra arbetsplatsen vilket ResMed också tagit tillvara. Redan när vi fick ta del av resultatet från de frågor som alla anställda har varit med och besvarat vidtogs åtgärder på vissa punkter som ytterligare kan förstärkas och förbättras. Detta arbete kommer att förtlöpa framöver för att försöka skapa en hög kvalitet på arbetslivet för de anställda på ResMed.

För mer information, besök hemsidan: http://www.resmed.com/se

Eller kontakta:

Peter Andersson