Finax Müsli satsar på innehåll på sin nya sajt

Ökning med 136 % på mobila enheter
Trafiken från mobila enheter har ökat med 136 % på Finax hemsida under 2013.
"Siffrorna kan ses som märkvärdiga med är en genomgående trend i digitala kanaler för alla våra kunder." säger Resultifys VD Liselott Lading.

Med dessa siffror i bagaget har Finax tillsammans med Resultify och teknikbyrån Iseqqavoq tagit fram en modern, rolig och lättmanövrerad hemsida som handlar om müsli och om att pimpa sin egen müsli. Sajten med alla dess funktioner fungerar lika bra i mobil och läsplatta som på dator.

Finax lanserar en hel serie med naturella müsliblandningar utan tillsatt socker som får namnet Sunt & Gott med ursprung från Sveriges första müsli från 1979. Till denna nylansering har Finax tagit fram en ny digital plattform där man ska få läsa om Sveriges första müsli, Finax Sunt & Gott, och dessutom få inspiration kring hur man ”pimpar” sin egen müsli.

Unik lösning för Facebook och Instagram
Fokus låg i att ta fram en informativ, inspirerande och rolig hemsida som handlar om müsli. En del av lösningen blev att lyfta fram flera olika målgrupper och hur dessa målgrupper äter sin müsli med frågan:

”Hur ser din müsli ut?”

De målgrupper som idag representeras är senior, kärlekspar, familj, hälsomedveten och den mer kreativa. Den nya hemsidan präglas av tävlingar och sociala medier. Sidan har dessutom unika lösningar för Facebook- och Instagramflöden, där designen är skräddarsydd av Resultify, för att på så vis ha sitt eget liv och uppdateras på ett snyggt och smart sätt. Användaren kan bidra med innehåll genom att på sin egen Instagrambild tagga #finaxmusli.

Sajten är responsiv och fungerar lika bra i alla enheter
"Att inte anpassa sidan för mobil och läsplatta är otänkbart när man släpper en sajt år 2014. Vi vet att Iseqqavoq är duktiga på att bygga smarta lösningar som fungerar i alla enheter" säger Resultifys projektledare Kristina Berg.

Arbetet med sajten har bara börjat trots lansering.

"Det är nu det börjar. Efter lansering av en sajt börjar arbetet med att optimera, mäta och ständigt förbättra, vi kommer att stötta Finax i det arbetet" säger digitala affärsutecklaren Adam Feldt.

Titta på finax nya müslisajt här: www.finaxmusli.se