PRESEND ingår i nytt samarbete i Storbritannien

Retain24s dotterbolag PRESEND Nordic och Miconex, som är en brittisk leverantör av digitala marknadsföringstjänster, ingår i ett nytt samarbete. Miconex kommer att erbjuda Presends presentkortslösningar till stadskärnor och centrumföreningar över hela Storbritannien.

Miconex erbjuder skräddarsydda appar och digitala marknadsföringslösningar till stadskärnor. "Vi valde PRESEND för att vi var väldigt imponerade av enkelheten och flexibiliteten i deras presentkortslösning för stadskärnor, "säger Colin Munro, VD på Miconex Ltd. "Clearingen med företagen som är anslutna till programmet sköts automatiskt och vi använder de befintliga POS-terminalerna. Statistik finns tillgänglig i realtid och du kan komma åt systemet från en smartphone eller läsplatta. Vi administrerar allt för våra kunder, så att de kan fokusera på att driva sin verksamhet."

PRESEND´s centrumpresentkort vann ett särskilt hedersomnämnande på 2014 Global Prepaid Awards. Centrumpresentkortet främjar lokal handel och driver trafik till staden, stadens centrum och dess butiker. Stadskärnan eller centrumföreningen bestämmer hos vilka företag kortet ska gälla och bestämmer själva utseendet på kortet.

Idag är det hård konkurrens om konsumenten. Stadskärnor, köpcentrum, outlets och nationella kedjor slåss alla för att locka till sig ditt besök. Ett gemensamt presentkort är ett mycket effektivt försäljnings- och marknadsföringsverktyg, vilket gör att även mindre butiker som annars kanske inte har möjligheten att ha ett elektroniskt presentkortsprogram kan dra nytta av presentkortets fördelar, så som mer besök, nya kunder och merförsäljning. Att lägga till en flexibel presentkortslösning till Miconexs befintliga tjänster innebär att de kan erbjuda en komplett marknadsföringsplattform för stadskärnor och centrumföreningar.

"Vi är mycket glada över samarbetet med Miconex. Våra gemensamma lösningar driver besökare och intäkter till lokala företag, "säger Jon Sederqvist Østmoe, VD på PRESEND Nordic. "Vår erfarenhet är att stadskärnor, lokala företag och konsumenter verkligen gillar centrumpresentkorten, de främjar den lokala handeln och blir snabbt en snackis på stan. Mottagaren har ett unikt urval av många spännande butiker att välja mellan där de kan använda sitt presentkort. Det är helt enkelt den perfekta presenten."

Om Miconex:

Miconex hjälper stadskärnor i Skottland, England och Nordirland att knyta ihop lokala företag och konsumenter genom digitala kanaler. Över 3.000 företag använder Miconex kommunikationsplattform och når över 2 miljoner konsumenter varje månad.

Kontaktuppgifter :

enquiries@mi-cnx.com

www.mi-cnx.com

Om PRESEND Nordic AB:

PRESENDerbjuder smarta, säkra och flexibla Visa/MasterCard prepaidkort över hela Europa. Våra lösningar kan användas till exempel för presentkort, kampanjer, försäkringsutbetalningar, resescheckar och inom andra områden. Vi erbjuder kort som accepteras hos alla företag som tar emot Visa/Mastercard, och kort som bara accepteras hos en grupp utvalda butiker. Presend Nordic AB är ett dotterbolag till Retain24 Sverige AB, Nordens ledande presentkortsprocessor.