​Retain24 etablerar direktkontakt med tryckerier i Europa.

I vår produktionsprocess har vi rationaliserat bort tidigare mellanhänder och köper sedan ett tag tillbaka direkt från de stora europeiska tryckerierna, för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga produktionspriser och snabbare service till våra kunder.

Idag har vi direktkontakten med flera moderna tryckerier i Europa som har producerat våra presentkort och carriers under flera år. Dessa tryckerier håller hög säkerhet, standard och levererar hög kvalitet i sina produktioner. I våra produktionspriser ingår alltid kostnad för uttag, distribution och kvalitetssäkring av koder, samt projektledning fram till leverans.

“Efterfrågan på produktioner har ökat de senaste åren och marknaden blir mer och mer pressad, därför har vi valt att ha direktkontakt med tryckerierna för att minska ledtider och bli mer kostnadseffektiva för våra kunder. Vi erbjuder en helhetslösning från offert till färdig produktion och leverans. För att möta de ökade kraven som ställs från våra kunder har vi anställt en ny produktionsledare med mångårig erfarenhet från tryckeribranschen.”, säger Carolina Smedh, produktionsledare på Retain24.