Press release -

rêve lanserar en mobilapplikation som förbättrar konsumenters shoppingupplevelse

rêve, en plattform för produktigenkänning, meddelar idag lanseringen av en gratis mobilapplikation i Sverige för iPhone® som gör det möjligt för användare att känna igen, ansluta och interagera med fysiska produkter i modebutiker. rêve integrerar förmånerna med den digitala världen och den fysiska detaljhandeln, och stänger gapet mellan online och offline-handel.

“Idag ger vi våra användare möjlighet att förbättra sin dagliga shoppingupplevelse, direkt genom sin mobil” säger Josep M. Nolla, som är VD på rêve. "Som konsumenter är vi intresserade utav de produkter vi tycker om och då ska det inte spela någon roll om vi hittar dem i en butik eller på en hemsida. Därför binder vi samman alla tillgängliga shoppingkanaler på ett enkelt sätt, direkt via användarens mobiltelefon. På så sätt får användaren samtidigt alla fördelar av att handla i butik, så väl som Online, på ett enkelt, kul och engagerande sätt".

Med start från idag kan de användare som laddar ner applikationen glädjas av en bättre shoppingupplevelse när rêve befriar konsumenten från de besvär handel i fysisk butik förknippas med. Genom att gå in i någon av de butiker som rêve stödjer, och scanna in en produkts streckkod - kan användaren:

• Automatiskt känna igen produkter de gillar

• Få uppdaterad information om produkten, som: namn, pris, bilder, färger, storlekar, produktbeskrivning och mycket mer

• Dela, kommentera, betygsätta, och senare köpa produkten via rêves hemsida

• Hålla koll på produkter de gillar

• Bli inspirerade av vänner, följare, bloggare, men också vad deras favoritmärken gillar och scannar in

rêve stödjer för närvarande de största modebutikerna i Skandinavien, så som: H&M, Massimo Dutti, Lindex, KappAhl, MQ, Bik Bok, Cubus, Vila, Vero Moda, Weekday, Monki, COS,  Indiska; och rêve kommer kontinuerligt att lägga till fler butiker till listan.

rêve är designad för iPhone med iOS7 och kan laddas ner gratis i App Store: https://itunes.apple.com/se/app/reve/id855054234?ls=1&mt=8

• Fashion

• barcode scanning
  • start-up
  • startups
  • fashion
  • omni-chanel
  • retail
  • disruptive
  • sting
  • sup46
  • swedentech
  • sthlmtech
  • reveapp
  • reve-loution
  • rêve-loution
  • reve
  • rêve

rêve, pronunciation: /ʀɛv/, means dream in French.

rêve is a product-recognition platform that wants to help people get closer to their dreams by connecting them with the things they love. rêve allows consumers to recognize, connect and interact with products via digital means regardless of the environment in where they see them (in digital or a physical stores). rêve’s goal is to provide its users with the best shopping experience. rêve was founded in 2013 and its based in Stockholm, Sweden.

Web: www.reveapp.com

Facebook: /reveapp