Cho-San Express - RFSU räddaren i nöden för alla sommarpilska

I sommar ska RFSU AB rädda liggsugna som glömt att köpa kondomer. Under namnet Cho-San Express kommer RFSU att leverera kondomer med ilfart till sommarystra i Stockholm, Göteborg och Malmö. Cho-San Express är RFSU:s nya akutbilar. Bilarna kommer att vara i omlopp i Stockholm, Göteborg och Malmö under 3 veckor i juni månad. För en ringa kostnad om 50 kronor kan du låta kättjan styra utan att ens behöva lämna sängen - Cho-San Express kommer direkt hem till dig med ett 10-pack kondomer! Det är bara att slå 0771 - 69 69 69. Syftet med satsningen är att skapa en avslappnad och lättsam attityd till kondomanvändandet. Det ska vara roligt att ha sex! Sommaren är dessutom en tid fylld av lust och glädje och det vill RFSU på detta sätt bejaka. - Vi tror att RFSU genom den här kampanjen kan nå ut till ungdomar med glimten i ögat. Vår förhoppning är att kondomen ska uppfattas som ett kul sextillbehör snarare än ett otäckt smittskydd, säger Carl Osvald marknadschef på RFSU AB. Bara i Sverige säljs varje år 17 miljoner kondomer och ungdomar är den grupp som är bäst på att använda kondomen som preventivmedelsmetod. Kondomen skyddar både mot oönskade graviditeter och könssjukdomar och är det vanligaste preventivmedlet vid sexdebuten. En reklamfilm spelades in under maj månad och regissör är ingen mindre än Johan Renck, som legat bakom musikvideor åt megastjärnor som bland andra Kylie Minogue, Madonna och Beyoncé. - I RFSU-filmen travesterar vi på en gammal skräckfilmsschablon som bygger på att unga, älskande par alltid kan räkna med att bli slaktade av en massmördare för sin otukt och synd. I vår film blir utkomsten en annan. Således - massor med sex åt alla men skydda er och andra!, säger Johan Renck regissör. RFSU:s kampanj kommer att exponeras i TV och på radio. -------------------------------------------------------------------------------- För nedladdningsbara bilder, klicka här. -------------------------------------------------------------------------------- Kampanjen påbörjas: 4/6 2004 Kampanjen avslutas: 24/6 2004 Regissör: Johan Renck/R.A.F Producent: Anna Gustafsson/R.A.F Kamera: Mattias Montero/Eyes Copy: Maria Fredriksson/KING AD: Gustav Egerstedt/KING & Patrik Reuterskiöld/KING Stylist: Denise Östholm Hår & Make up: Oliver Andersson/Mikas Produktion: R.A.F, Renck/Åkerlund Films Mediabyrå: Mediaedge:cia För ytterligare information och bilder vänligen kontakta: Micael Bindefeld AB Malin Persson Telefon: 08 – 667 67 00 E-post: malin@bindefeldab.se RFSU AB Carl Osvald, marknadschef Telefon: 08 - 692 07 00 Mobiltelefon: 0708 - 88 36 66 E-post: carl.osvald@rfsu.com RFSU:s förbundsverksamhet Johanna Nyström, pressekreterare RFSU Telefon: 08 - 692 07 65 Mobiltelefon: 0705 - 52 00 81 E-post: johanna.nystrom@rfsu.se