Katarina skrev den perfekta sexannonsen

Katarina skrev den perfekta sexannonsen

När Katarina sökte sexkontakter över nätet fick hon 1000 svar på tre dagar. Panelen forskar i vilka är det egentligen är som letar sex på nätet. Är det en speciell typ - eller precis alla? Svaret får du i det nya avsnittet av Sexpodden.

Programledaren Katarina Andersson sexdejtar i det nya avsnittet av RFSU:s podcast. I programmet berättar hon om resultatet av en kanske alltför säljande annons. – Jag fick tusen svar på tre dagar.

I höstas ville ”Sexpoddens” programledare Katarina Andersson träffa någon för lite närhet. Hon tog hjälp av en killkompis för att skriva den perfekta annonsen, och la upp texten på en sajt för sexträffar. Såhär löd annonsen som nästan fick hennes inbox att explodera: ”Snygg trevlig tjej, blond, kortklippt, slank, älskar sex och söker snygg älskare. Du bjuder mig på iskallt vin och dyrkar mig på ett fysiskt plan. Jag struntar i om du har en relation eller inte, men kräver att ses regelbundet. På mina villkor.”

I ”Sexpoddens” avsnitt om nätdejting berättar sidekicken Erik Haag om att han lockas av möjligheten att kunna efterlysa en person med vissa bestämda egenskaper:

– Det lockar mig att kunna vara så specifik någon gång under ett liv: ”Jag vill träffa en iransk kille med 30 cm lång kuk att möta sommaren med”, det låter snuskigt och spännande.

I programmet deltar också RFSU:s sexualupplysare Maria Bergström och Pelle Ullholm, som diskuterar fördelar och nackdelar med att söka kärlek och sex på nätet. Hur gör man egentligen för att både få svar från den eller de man söker – utan att vara oärlig mot sig själv eller andra? Är dejtingsajterna en cynisk köttmarknad eller en fristad där drömmar blir verklighet?

Proffsdejtaren Jessika har byggt upp en erfarenhetsbank av många års framgångsrikt chattande. Hon coachar sina kompisar i konsten att skriva den mest effektiva profilen och ta den optimala bilden. Vi har också träffat Eido, som på ett överraskande sätt blev medveten om vad som kan hända om man svarar ja på frågan: ”Gillar du allt?"

”Sexpodden” gick redan med premiäravsnittet upp på Itunes tio-i-topp-lista över svenska podcasts. Under våren har podden toppat sin kategori på Itunes.

Under sommaren gör programmet ett uppehåll, och återkommer med en ny säsong till hösten. Sexpodden produceras för RFSU av Filt Hinterland. Exekutiv producent är Rasmus Malm (RFSU).

För mer info, pressbilder eller intervjuer med medverkande:
Josefin Morge (RFSU)
Josefin.morge@rfsu.se