Ny förbundsstyrelse i RFSU- Barbro Westerholm invald

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2019 11:26 CEST

Barbro Westerholm och Hans Linde

RFSU-kongressen valde nyss en ny förbundsstyrelse. Nya i styrelsen är bland andra Barbro Westerholm från Liberalerna och Elin Sundin från Fatta. Barbro Westerholm är riksdagsledamot och har samverkat med RFSU länge i frågor om aborträtten, hbtq-frågor, preventivmedel och assisterad befruktning.

Barbro Westerholm till kongressen:

- Jag är glad och hedrad att vara en del av RFSU:s förbundsstyrelse. Jag är jämngammal med RFSU. Jag har bråttom att hinna med flera viktiga sexualpolitiska frågor och jag hoppas få göra det tillsammans med er innan RFSU firar sitt 100-årsjubileum.

Hans Linde omvaldes till förbundsordförande:

- Vi ser nu hur motståndarna mot rätten till sin kropp och sexualitet mobiliserar runt om i världen, men också i vårt eget land. RFSU:s arbete och röst blir då än viktigare. Jag är stolt över att få vara med och leda Sveriges främsta sexualpolitiska rörelse under de kommande åren.

RFSU:s förbundsstyrelse 2019-2021

Hans Linde, förbundsordförande